Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Niemcy: Zwiększony popyt na jaja z wolnego wybiegu wyzwaniem dla hodowców

W lutym jaja wyprodukowane na niemieckich fermach z dostępem do przestrzeni na wybiegu stracą status „jaj wolnowybiegowych”. Niemieccy hodowcy jaj stoją przed wielkim wyzwaniem i już pracują nad strategią  marketingową, która pozwoliłaby na „trafiony” przekaz dla konsumentów - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Niemcy: Zwiększony popyt na jaja z wolnego wybiegu wyzwaniem dla hodowców
Niemieccy producenci jaj mają problem. fot. shutterstock

Autor: KIPDiP
Data: 05-02-2021, 12:09

W związku z grypą ptaków w Niemczech nakazano utrzymywać drób wewnątrz budynków. Zgodnie z unijnymi normami handlowymi po upływie ustalonego przepisami okresu czasu, w którym ptaki są utrzymywane w zamknięciu jaja pochodzące z ferm wolny wybieg tracą swój status i nie mogą zostać wprowadzone do obrotu jako jaja z cyfrą „1”.

Nerwowość niemieckich hodowców nasila trwająca już od kilku miesięcy sytuacja rynkowa. Niemieccy dystrybutorzy jaj twierdzą, że pandemia istotnie zmieniła obraz zakupowy rynku. Kolejne lockdowny zredukowały sprzedaż w przetwórstwie spożywczym, ale pobudziły popyt konsumencki i przekierunkowały nawyki zakupowe klientów detalicznych.

Niemcy zaczęli kupować znacznie więcej jaj z wolnego wybiegu i ekologicznych. Do tego stopnia, że tego rodzaju jaj nie da się praktycznie w chwili obecnej zakupić na wolnym rynku. Trend ten trwa już od kilku miesięcy i nadal się utrzymuje. Niemieccy producenci obawiają się tego zjawiska w kontekście nadchodzących zmian w utrzymaniu statusu jaj wolnowybiegowych. Dodatkowo, niemieccy hodowcy drobiu w dalszym ciągu zmagają się z nowymi ogniskami grypy ptaków, co powoduje, że rynek funkcjonuje pod dużą presją i pozostaje nieprzewidywalny. A powoli wkraczamy w okres intensywnych przygotowań do okresu świątecznego.

KIPDiP zwraca uwagę, że z powodu drugiej fali pandemii jesienią 2020 roku rynek niemiecki nie odczuł gwałtownego sezonowego wzrostu cen jaj, który tradycyjnie generowany był zwiększonym popytem z zakładów przetwórstwa.

Poziom zapasów zgromadzonych przez przetwórnie późnym latem i wczesną jesienią w zderzeniu z wyhamowanym funkcjonowaniem tradycyjnych klientów sektora HoReCa w Europie i poza kontynentem, spowodowało brak impulsów popytowych na surowiec. Najbardziej pokrzywdzone zostały jaja ściółkowe, na które jeszcze obecnie obserwowany jest gorszy zbyt w produkcji przetworów. Rynek niemiecki w miesiącach przed Bożym Narodzeniem był niewiarygodnie odmienny niż historycznie. Brak kupców w przetwórstwie spowodował, że w szczytowych momentach sezonu ceny jaj nie notowały rocznych maksimów. Dopiero w grudniu, który to miesiąc powinien już być okresem przedświątecznego „wyciszania”, nastąpił gwałtowny zryw  popytowy wywołany bardzo dużymi zakupami konsumenckimi. Rynek wspierany był  zatem ożywieniem handlu w detalu.  Podobnie stało się na rynku polskim. Rynek detaliczny nie jest jednak wstanie  zrekompensować zapotrzebowania z przetwórni na jaja ściółkowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Niemcy RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w UE RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    ptasia grypa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!