Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Niski poziom spożycia dziczyzny wynika z niewiedzy

- Obecnie w Polsce, w większości gospodarstwach domowych, nie ma nawyku spożywania dziczyzny, co stanowi ograniczenie w rozwoju tego niszowego rynku. Dodatkowo konsumenci często nie posiadają nawet elementarnej wiedzy o mięsie z dzikich zwierząt lub posiadają taką, ale w bardzo ograniczonym zakresie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w departamencie sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Niski poziom spożycia dziczyzny wynika z niewiedzy
Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w departamencie sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK., fot PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-06-2017, 14:54

Lasy Państwowe planują stworzenie sieci sklepów z dziczyzną oraz przetworami z grzybów i jagód. Plany państwowej spółki są ambitne. Jeszcze w 2017 roku planowane jest otwarcie czterech placówek, a docelowo miałoby być ich kilkanaście. (czytaj więcej)

Grzegorz Rykaczewski zauważa, że dziczyzna w praktyce nie istnieje w jadłospisie statystycznego Polaka.

- Według danych GUS roczna konsumpcja tego rodzaju mięsa nie przekracza 10 dag rocznie na 1 mieszkańca. Dla porównania, spożycie wołowiny, które Polsce jest na bardzo niskim poziomie wynosi ok. 1,2 kg/mieszkańca rocznie. Na naszych talerzach króluje wieprzowina (41 kg rocznie/1 mieszk.) i drób (27 kg rocznie/1 mieszk.) - mówi.

W ocenie analityka niski poziom konsumpcji dziczyzny jest wynikiem m.in. niewielkiej wiedzy Polaków o tym rodzaju mięsa. Istotną barierą jest również cena.

- Obecnie w Polsce, w większości gospodarstwach domowych, nie ma nawyku spożywania dziczyzny, co stanowi z kolei ograniczenie w rozwoju tego niszowego rynku. Dodatkowo konsumenci często nie posiadają nawet elementarnej wiedzy o mięsie z dzikich zwierząt lub posiadają taką ale w bardzo ograniczonym zakresie. W rezultacie Polacy z jednej strony nie są świadomi wartości odżywczych dziczyzny, a z drugiej strony obawiają się różnych chorób odzwierzęcych, co często jest nieuzasadnione. Istotną kwestią pozostaje również cena, a ta w przypadku dziczyzny jest znacznie wyższa niż cena głównych rodzajów mięs konsumowanych przez Polaków - dodaje.

Rykaczewski podkreśla, że w związku z niskim poziomem świadomości konsumenckiej na temat dziczyzny konieczna jest edukacja żywieniowa, zarówno w zakresie prozdrowotnych aspektów spożywania dziczyzny, jak również w obszarze bezpieczeństwa żywności oraz sposobów przygotowania mięsa.

- Lepsza dostępność dziczyzny będzie oddziaływać w kierunku zwiększenie zainteresowania klientów tym mięsem, jednak nadal istotna barierą pozostanie cena. W tej sytuacji, pomysł na rozwój sieci sklepów z dziczyzną należy postrzegać jako element długofalowej promocji tego mięsa a nie przez pryzmat korzyści biznesowych - ocenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Rykaczewski RSS ALERT    /    BZ WBK RSS ALERT    /    dziczyzna RSS ALERT    /    Lasy Państwowe RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!