Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Niskiej jakości parówki w dyskontach psują rynek

Branża mięsna jest zaniepokojona. - W sieciach dyskontowych, np. w Kauflandzie w ostatnim czasie można kupić produkty takie jak chociażby "parówki drobiowe" za 3,30 zł za kg. Tego typu wyroby psują opinię konsumentów o wędlinach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP (SRW RP).

Niskiej jakości parówki w dyskontach psują rynek

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 10-09-2010, 14:42

Każdy, kto wie cokolwiek o produkcji wędlin, zdaje sobie sprawę, że parówka kosztująca ok. 3 zł składa się głównie z mięsa oddzielonego mechanicznie (tzw. MOMu). W jej cenie ok. 1 zł to cena pakowania. - W lepiej rozwiniętych krajach, np. w Niemczech stosowanie MOMu do produkcji żywności dla ludzi jest już zabronione. My też powinniśmy iść w kierunku produkcji wyrobów o wysokiej, powtarzalnej jakości - uważa Janusz Rodziewicz. - Tanie niskiej jakości parówki sprzedawane w niektórych sieciach handlowych oddziaływają na opinię Polaków o parówkach jako produkcie a to działa na szkodę całej branży mięsnej - dodaje.

Parówki od lat są w wyborach konsumentów numerem jeden wśród przetworów mięsnych.

 

Więcej na temat przetworów mięsnych wybieranych przez klientów w Polsce w artykule: Polacy wolą parówki

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Rodziewicz RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    parówki RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (18)

  • Hui Wam Woko 2010-09-10 14:26:20
    Panie prezes, po to są tanie parówki, tanie konserwy, tania woda, tani chleb, bo widocznie klienci akceptują ten towar w tej cenie. Jak ktoś chce kupić lepsze to ma alternatywę na półce.
  • pomorzanin 2010-09-10 16:56:03
    wystarczy opakowanie z dobrego gatunku odp[owiednio oznaczyć , np bezpieczne dla dzieci\' gwaruntuje sukces rynkowy. takie oznaczenie można zdobyć tylko po przebadaniu wyrobu u niezależnych wędliniarzy . i tyle ,to spokojnie wyprze wyroby z kartonu o nazwie parówki.
  • D.N. 2010-09-10 17:15:35
    Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.
  • dzik 2010-09-10 17:48:08
    Sami żeście do tego doprowadzili robiąc z parówek coś pomiędzy g...m a trocinami. Fosforany w MOM już dawno zwróciły uwagę co bardziej świadomego konsumenta, a mnie doprowadziło to do tego iż każdy wyrób który biorę do ręki oceniam nie po wyglądzie a składnikach w nim zawartych. Gdziekolwiek pojawia się MOM to moja ręka odstawia taki produkt automatycznie na półkę. Problem Panie Januszu jest wtedy jeśli ktoś produkuje tańsze g...o od was bo gdyby stowarzyszenie(firmy w nim stowarzyszone) mogło robić tego typu świństwa to przyjmuje za pewnik iż by robiło. Takie parówki nic nie mają wspólnego z mięsem tam większość nie stanowi nawet MOM a zamienniki tłuszczy wyprodukowane na bazie skrobi ziemniaczanej. Jest taka firma co ma taki zmienniczek jej nazwa zaczyna się na V......L wystarczy dodać 10% do wadu i dymać nieświadomego konsumenta jak ta lala
  • sting 2010-09-10 18:57:27
    D.N wnieś coś bardziej kreatywnego do dyskusji , to nie jest poratal dla dzieci Neo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!