Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Norweska Rada ds. Ryb i Owoców Morza: Polska to dla nas jeden z kluczowych rynków

- W 2019 roku do Polski trafiło 230 tys. ton ryb i owoców morza o łącznej wartości 10,6 mld koron norweskich (ok. 4,4 mld zł - przyp. red.). Z roku na rok ilości są większe, a Polska pozostaje dla nas jednym z ważniejszych rynków - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza na rynek polski i niemiecki.

Norweska Rada ds. Ryb i Owoców Morza: Polska to dla nas jeden z kluczowych rynków
Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza na rynek polski i niemiecki, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2020, 10:43

Gitte Hannemann Mollan wskazuje, że Polska jest największym rynkiem pod względem wolumenu eksportu norweskich ryb i owoców morza. 

- Celem Norweskiej Rady ds. Eksportu Ryb i Owoców Morza jest wspieranie polskich przetwórców poprzez dostarczanie aktualnych i faktycznych informacji rynkowych. Na naszej stronie internetowej można znaleźć rejestr eksporterów oraz informacje o światowym handlu owocami morza, spożyciu łososia i innych ryb, insighty oraz trendy konsumenckie i wiele więcej - dodaje.

Dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza przypomina, że w 2018 r. Rada zastąpiła znak Norge, który był powszechnie stosowany przez polskich producentów, na Seafood from Norway.

- Nasze badania wykazały, że prawie 70% konsumentów na 27 rynkach, na których działa NSC, twierdzi, że kraj pochodzenia jest ważnym czynnikiem determinującym ich decyzje zakupowe. Co więcej, 65 proc. konsumentów deklaruje, że wybiera właśnie norweskie owoce morza ze względu na ich jakość oraz walory smakowe. Nowy znak - Seafood from Norway - nie tylko wskazuje kraj pochodzenia surowca, ale potwierdza jakość produktów jednocześnie wzmacniając ich pozycję na rynku. Firmy, które już złożyły wniosek o bezpłatną licencję i stosują znak Seafood from Norway na swoich produktach, mogą również ubiegać się o fundusze na inicjatywy marketingowe. Program nosi nazwę Joint Marketing Initiative, a wszystkie informacje zarówno o programie, jak i znaku Seafood from Norway można znaleźć na wspomnianej przeze mnie stronie internetowej - dodaje.

Hannemann Mollan wskazała, że głównymi odbiorcami norweskich ryb i owoców morza w Polsce są zakłady przetwórstwa rybnego, które zajmują się dystrybucją do sieci handlowych lub na dalsze rynki, takie jak Niemcy czy Francja.

- Nasza organizacja współpracuje z branżą rybołówstwa i akwakulturą, aby rozwijać i zwiększać świadomość dotyczącą norweskich ryb i owoców morza na świecie - podsumowała.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Gitte Hannemann Mollan RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    Norweska Rada Ryb i Owoców Morza RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    łosoś norweski RSS ALERT    /    ryby 2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.130.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!