• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nowa strategia Pamapolu: Firma sprzeda część spółek, planuje też zmniejszyć wydatki na inwestycje i usprawnić dystrybucję

Zarząd Pamapolu przyjął nową strategię dla Grupy Kapitałowej na lata 2009-2011. Ma pomóc firmie na zwiększanie wartości Grupy oraz utrzymanie pozycji jako lidera na rynku dań gotowych w Polsce i dalszy wzrost jej udziału w pozostałych grupach asortymentowych.
  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-01-2009, 10:17
Nowa strategia Pamapolu: Firma sprzeda część spółek, planuje też zmniejszyć wydatki na inwestycje i usprawnić dystrybucję

W ramach reorganizacji i uporządkowanie struktury Grupy, Pamapol planuje sprzedaż podmiotów, nie związanych bezpośrednio z podstawowym zakresem działalności operacyjnej Grupy w tym działu transportu międzynarodowego Pamapol-Logistic, oraz Huty Szkła Sławno wraz z projektem jej budowy.

Ponadto przewidziana jest sprzedaż aktywów nieproduktywnych Grupy, w szczególności centrum wodnego, kupionego wraz ze spółką Cenos, nieruchomości po przeniesionym zakładzie rafinacji soli, nieruchomości gruntowych o powierzchni ponad 1,19 ha położonych we Wrześni, Zakładu znajdującego się w miejscowości Pożdzenice, o powierzchni 3,27 ha, oraz nieruchomości położonej w miejscowości Wincentów o powierzchni 3,41 ha.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zarząd firmy oczekuje, że z realizacji opisanego powyżej założenia, po uwzględnieniu sprzedaży (grudzień 2008 r.) części nieruchomości (4,8 hektarów) wyłączonego z produkcji zakładu Warmińskich Zakładów Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego w Kwidzynie (WZPOW), Grupa osiągnie przychody w łącznej wysokości około 25-30 mln złotych.

Zarząd zakłada racjonalizację wydatków inwestycyjnych poprzez koncentrację na projektach, które wpłyną na zwiększenie potencjału produkcyjnego Grupy i na osiągnięcie wyższych przychodów w roku 2010.

Plany inwestycyjne na rok bieżący zostały ograniczone do minimum i zakładają dokończenie inwestycji w mroźnię w zakładach Mitmar z Głowina, dokończenie inwestycji i uruchomienie produkcji mrożonych dań gotowych z mięsem w Mitmarze, uruchomienie linii do produkcji frytek w Warmińskich Zakładach Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego. Firma chce także zainwestować w produkcję warzyw mrożonych w Zakładach Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego w Ziębicach.

Na realizację wymienionych inwestycji Pamapol planuje przeznaczyć w 2009 roku kwotę około 7 mln złotych.

Istotne dla Grupy jest również skrócenie cyklu rotacji zapasów i należności ze 198 dni na 150 dni. Realizacja tego założenia skutkować będzie znaczną poprawą jakości zarządzania majątkiem obrotowym.

Działania restrukturyzacyjne, ograniczenie wydatków inwestycyjnych oraz poprawa zarządzania majątkiem obrotowym przełożą się bezpośrednio na optymalizację struktury finansowania i zmniejszenie poziomu zadłużenia krótko i długoterminowego Grupy.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!