Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Nowy gracz na rynku zamienników mięsa w Polsce

Mimo że globalny rynek zamienników mięsa w 2030 r. ma być wart ponad 250 mld dolarów, w Polsce jest to kategoria o marginalnym znaczeniu. Już wkrótce może się to zmienić, bo potencjał w dostarczaniu wegeburgerów dostrzegły...firmy z branży mięsnej, w dodatku do tej pory w Polsce nieobecne. Czy zanim krajowi producenci przygotują swoją odpowiedź, rynek podzielą między siebie Holendrzy?

Nowy gracz na rynku zamienników mięsa w Polsce
mięso na wtorek
Holenderski Vion celuje w produkcję zamienników mięsa pod markami własnymi sieci. fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 17-02-2020, 18:13

Na początku lutego w Hali Koszyki zorganizowano kameralne spotkanie z przedstawicielami firmy Vion. To duża (4,7 mld euro przychodów w 2018 r.) holenderska grupa mięsna, zatrudniająca blisko 12 tys. osób. Swoją działalność opiera na trzech filarach: produkcji wieprzowej, wołowej i daniach gotowych. Co ciekawe, Vion jest też największym producentem ekologicznego mięsa w Europie.

Nowy rozdział - wegeburgery

W 2019 r. zarząd Vion postanowił otworzyć nowy rozdział w swojej historii i poszerzyć działalność o produkcję zamienników mięsa. Na potrzeby produkcji roślinnej Vion przeznaczył cały zakład w Leeuwarden, w którym wcześniej produkowano wołowinę. Spółka powołała także osobny dział badawczo-rozwojowy dla produktów bezmięsnych. 

- Będzie to całkowita zmiana. Zależy nam na tym żeby w zakładzie nie było żadnego zwierzęcego DNA. Uważamy, że aby móc nazwać produkt wegetariańskim czy wegańskim, trzeba produkować go w odrębnym zakładzie. Wiemy, że istnieją firmy, które wytwarzają obie te kategorie obok siebie w jednej fabryce, ale według nas tak się nie da - dodał Cranenbroek.

Pierwsze produkty roślinne mają opuścić Leeuwarden pod koniec lutego, a pełną wydajność zakład ma osiągnąć w połowie 2020 roku. Docelowo w środku ma znajdować się aż pięć linii zdolnych produkować nawet 5-6 tys. ton produktu gotowego rocznie. 

- Będziemy więc w stanie obsłużyć nawet dużych klientów. Mamy środki na dalsze inwestycje i poczynimy je jeśli nasze prognozy się sprawdzą. Naszym celem jest dostarczenie produktu, którego zachowanie, smak i cena będą jak najbliżej tradycyjnego mięsa - dodał.

"Tańszy i mniej kaloryczny Beyond Meat"

Wartość globalnego rynku alternatyw dla mięsa ocenia się dziś na 5 mld dolarów, a prognozy na 2030 r. mówią o wzroście nawet do 85-250 mld dolarów. W Europie Zachodniej rynek zamienników jest wart już dzisiaj 1,2 mld euro, z czego za ⅓ odpowiada Wielka Brytania.

- Półki w sieciach handlowych uginają się tam od różnego rodzaju produktów, przez co na ten rynek jest już bardzo ciężko wejść. Dlatego postanowiliśmy się skupić na trzech innych kierunkach: Holandii, Niemczech i Polsce. Z zainteresowaniem patrzymy zwłaszcza na Polskę, która rozwija się szybko, ale w sklepach nie ma jeszcze zbyt wielu produktów tego rodzaju. W naszej ocenie cena jest główną barierą sprzedażową. W Holandii Beyond Meat sprzedaje dwa kotlety po 6 euro. Uważamy, że taki produkt powinien być o połowę tańszy - dodał.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    Vion RSS ALERT    /    Beyond Meat RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Buba 2020-02-24 13:23:20
    "burger bazuje na bazie soji" wegańskie masło maślane. Pięknie 😁
  • Magdalena 2020-02-24 21:34:08
    Super! Oby jak najszybciej weszli do Lidla! Marzą mi się wegańskie paluszki rybne w sensownej cenie..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!