• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Od miesiąca brytyjskie media prowadzą kampanię przeciwko polskiej wieprzowinie

Póbują udowodnić, że jest dużo gorsza od angielskiej, bo w Polsce nie przestrzega się praw dobrostanu zwierząt - informyje TVP Rolna.
  • Autor: TVP Rolna
  • Data: 21-02-2009, 17:08
Od miesiąca brytyjskie media prowadzą kampanię przeciwko polskiej wieprzowinie

Brytyjska telewizja angażuje nawet kulinarne sławy, które wmawiają konsumentom na Wyspach, że w Polsce produkuje się wieprzowinę w sposób niehumanitarny, ponieważ świnie hodowane są na cuchnących fermach, w ogromnym zagęszczeniu, w pomieszczeniach o słabej wentylacji, bez światła, obcina im się zęby i ogony.

Taką sama „relację" z fermy w Polsce przedstawiono w bardzo poczytnym „Daily Mail".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jaki jest rzeczywisty powód tej medialnej akcji? Odpowiedź można znaleźć w sklepach, w których mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa robią zakupy i od pewnego czasu bardzo chętnie wybierają polską wieprzowinę. A sprzedaż tej, która została wyprodukowana w Wielkiej Brytanii spadła ostatnio o 40 proc.

To właśnie dlatego producenci brytyjskiej wieprzowiny uciekają się do wszelkich perswazji, łącznie z kampanią negatywną wobec obcych produktów, by przekonać rodaków do swojego mięsa.

No cóż, musimy bronić dobrego imienia naszych producentów i znakomitej jakości polskich wyrobów. Na wszystkich polskich fermach obowiązują te same przepisy sanitarne i weterynaryjne co w całej Unii Europejskiej.

Wielka Brytania ma wprawdzie ostrzejsze standardy, ale odstępstwa od normy zdarzają się tam zapewne tak samo często jak i w Polsce. Ale w obu przypadkach nie można dokonywać żadnych uogólnień. Warto jednak, na marginesie tej szkodliwej i nieuczciwej nagonki na szynki i pasztety z Polski zastanowić się nad tym, dlaczego my nie potrafimy skutecznie promować naszych produktów, dlaczego nie prowadzimy wielkich kampanii tematycznych, w które angażowałby się całe grupy producentów.

W dodatku już prawie dwa lata przymierzamy się do utworzenia Funduszu Promocyjnego, a zainteresowane strony nie mogą się w tej sprawie porozumieć.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • spostrzerzenie 2009-02-22 15:42:13

    Po pierwsze na dzień dzisiejszy większość firm wysyłających wyroby do Anglii prowadzi produkcje z importowanego z UE mięsa. Czyli tego samego które jest sprzedawane w Wielkiej Brytanii. Może nasze jest lepiej obrobione, lepiej zapakowane, lub po prostu mamy lepszy marketing..Moge się mylić ale to moje zdanie. Swiń polskich jest na dzień dzisiejszy jak na lekarstwo.

    Odpowiedz
  • rk 2009-02-23 11:24:31

    Bardzo dobry komentarz do informacji. Problem jest właśnie w tym, że nie potrafimy się promować. Jesteśmy zupełnie bezbronni wobec takich akcji jak ta. Proszę zobaczyć jak robi się PR na Zachodzie a jak w Polsce... niebo a ziemia

    Odpowiedz
  • Pax Domini sit semper vobiscum 2009-02-23 12:49:12

    Kiedy w ubiegłym roku ogromny import mięsa i to ten prowadzony bezpośrednio przez wielko-powierzchniowy sektor detaliczny dobijał rodzime zakłady przez kompletny brak zbytu i wprowadzał kupców sieciowych na niespotykane wcześniej poziomy arogancji i pogardy dla krajowych producentów, próbowałem zainteresować kilka osób z branży i z nikomu niepotrzebnego związku Polskie Mięso do przeprowadzenia mini-kampani prasowej (kilka artykułów) wskazującej na zalety i przewagi naszych produktów nad importowanymi. I co? Musiałem się poddać. Najwięksi z branży właściwie nie byli zainteresowani. Związek twierdził, że trzeba poczekać na fundusz promocji. Inni jeszcze bali się zadzierać z sieciami. Ciekawe, czy teraz, kiedy Animex jest atakowany już nie tylko w polskiej prasie ale staje się przedmiotem nagonki także w Anglii, ktoś u nich zmienił zdanie i jednak zgodzi się, że pomimo, że konkurujemy ze sobą to od czasu do czasu możemy zrobić coś wspólnie.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!