• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Pamapol chce, by w tym roku wszystkie spółki z grupy pokazały zysk

Pamapol zakłada, że w tym roku wszystkie spółki z grupy związane z główną działalnością pokażą dodatni wynik. Liczy, że jeszcze w 2009 r. uda mu się zbyć firmy niezwiązane z core businessem oraz aktywa nieproduktywne, co dałoby 25-30 mln zł dodatkowych środków. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na redukcję zadłużenia.
  • Autor: PAP
  • Data: 16-01-2009, 08:25


- Chcemy zacząć od zreorganizowania struktury grupy. Zamierzamy sprzedać Hutę Szkła Sławno oraz Pamapol Logistic. Będziemy też sprzedawać aktywa nieproduktywne - zakład w Pożdżenicach, nieruchomość w Wincentowie, a także aquapark "Świat Wodny" we Wrześni, zakład rafinacji soli i zbędne grunty o powierzchni 1,19 ha - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki Krzysztof
Półgrabia.

Z tego tytułu firma może pozyskać 25-30 mln zł. Ocenia, że realne jest, by pieniądze wpłynęły do firmy jeszcze w tym roku. Zadłużenie grupy na koniec września 2008 roku wyniosło ok. 190 mln zł. Spółka planuje, że na koniec tego roku spadnie ono o 30-40 mln zł, o ile uda się w tym czasie przeprowadzić zapowiadaną sprzedaż aktywów. Prezes ocenia, że w tym roku wszystkie spółki, które docelowo mają pozostać w grupie, wykażą zysk.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Ten rok zamkniemy na plusie na wszystkich poziomach. Wszystkie spółki docelowe z grupy mają mieć wynik dodatni - poinformował.

Grupa Pamapolu wykorzystuje 60 proc. swoich mocy produkcyjnych. Na koniec tego roku poziom wykorzystania mocy ma wzrosnąć do 80 proc.
Spółka znacząco ograniczyła program inwestycyjny na ten rok. Jego wartość w tym roku wyniesie 7 mln zł, podczas gdy w ubiegłym roku
było to ponad 30 mln zł.

- W tym roku będziemy właściwie tylko kończyć rozpoczęte już projekty. W Mitmarze dokończymy budowę nowej mroźni, co pochłonie 2 mln zł, będzie też dokończona inwestycja w uruchomienie produkcji mrożonych dań gotowych z mięsem kosztem 2,5 mln zł - powiedział Półgrabia.

Dodatkowo w Kwidzyniu uruchomiona zostanie linia do produkcji frytek za 0,5 mln zł. Z kolei w Ziębicach wydatki sięgną 2 mln zł. Spółka planuje wzrost sprzedaży produktów brandowych przy jednoczesnym wzroście produkcji pod markami innych firm. Pamapol chce rozwinąć sprzedaż mrożonek dla detalu. Poza mieszankami warzyw wprowadzi na rynek mrożone warzywa z mięsem. Planuje rozwijać sprzedaż tych produktów na Wschód. Eksport w tym kierunku ruszy najprawdopodobniej jesienią.

Spółka chce utrzymać pozycję lidera na rynku dań gotowych. Planuje nieznaczny wzrost udziału w tym rynku (obecnie wynosi on 25 proc.). Lekko ma również wzrosnąć udział w rynku produktów sygnowanych marką Cenos (obecnie jest to 7 proc.). Największe wzrosty ma natomiast pokazać marka Kwidzyn. Obecnie jej udział w rynku konserw wynosi 8 proc. Planowane jest dojście do kilkunastu procent. W ramach tej marki rozwijana będzie też sprzedaż mrożonek.

- Obecnie udział mrożonek w rynku jest symboliczny, ale spodziewamy się dużych wzrostów. Chcemy, by nasz brand, jeśli chodzi o mrożonki, był marką numer dwa. Myślę, że będzie to możliwe w okolicach 2012 roku - powiedział prezes. Według najnowszej strategii przez najbliższe trzy lata, począwszy od tego roku, sprzedaż Pamapolu będzie rosła o 15-20 proc. rocznie. W 2007 roku Pamapol miał 316,2 mln zł przychodów. Jak
poinformował prezes, w ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o ok. 20 proc.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!