Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Zielona transformacja gospodarki

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Pamapol: konserwy przestały być sexy. Firma musi się zmieniać

Pamapol zbudował swoją pozycję i popularność produkując tradycyjne dania gotowe, jak mięsiwa w słoju czy konserwy. Niestety, te kategorie nie są już sexy dla dzisiejszego konsumenta - mówi Bartosz Półgrabia, wiceprezes zarządu Pamapol SA.
  • Autor: AT
  • Data: 05-12-2021, 22:14
Pamapol: konserwy przestały być sexy. Firma musi się zmieniać
Bartosz Półgrabia, wiceprezes zarządu Pamapol SA wskazuje, że dla dzisiejszego konsumenta konserwy i mięsiwa w słoju nie są już sexy. fot. PTWP

Pamapol zmienia się dla nowych konsumentów

Bartosz Półgrabia, wiceprezes zarządu Pamapol SA podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021 przypomniał, że Pamapol zbudował swoją pozycję i popularność produkując tradycyjne dania gotowe.

- Były i wciąż są to m.in. mięsiwa w słoju czy konserwy. Jednak na przestrzeni lat rynek tradycyjny i kategorie te zostały sprowadzone do roli produktów stricte ekonomicznych. One już nie są sexy, a konsument patrzy na nie jedynie przez pryzmat ekonomii i najedzenia się. Natomiast próżno w nich szukać szeregu innych walorów, które są dzisiaj przez konsumenta pożądane - dodał.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wiceprezes Pamapolu nie ma wątpliwości, że, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów, firma musi się zmieniać.

Pamapol inwestuje w badania i rozwój

- Jako Pamapol prowadzimy obecnie trzy projekty badawczo-rozwojowe. Jest to m.in. innowacyjna gama produktów wykorzystująca obgotowywane elementy kurczaka, na bazie których produkujemy bulion będący bazą dla naszych zup. Ten element ekologii poprzez ograniczenie marnowania żywności jest dla nas istotny. Ekologia w biznesie spożywczym jest dziś dostrzegana na wielu etapach. Element opakowaniowy odgrywa w tym bardzo dużą rolę. Każdy z producentów poszukuje dziś rozwiązań z zakresu ekologii oraz ograniczenia emisyjności zarówno zakładu, jak i produktu - wskazał.

Półgrabia wskazał także, że obecnie najbardziej pożądane rozwiązania przez firmy spożywcze związane są z bezpieczeństwem produkowanej żywności.

- W zakładach spożywczych wolumeny produkcyjne bywają bardzo duże. Niestety, na etapie transportu i całego łańcucha dostaw do sieci wiele produktów wciąż jest marnowanych. Dlatego języczkiem u wagi dla producentów powinny być rozwiązania, które pozwolą przetwarzać żywność w jak najlepszy sposób zachowując jej bezpieczeństwo - dodał.

Konsumenci oczekują produktów szytych na miarę

W ocenie wiceprezesa Pamapolu automatyzacja i robotyzacja są coraz istotniejsze dla branży spożywczej w dobie ograniczonej dostępności wykwalifikowanych pracowników.

- Oczekiwania konsumentów idą w stronę indywidualizmu. Produkty spożywcze mają być dziś jak najbardziej "szyte na miarę" pod określone gusta. Ogromna popularność i rozwój cateringów dietetycznych to przykład, że firmy potrafią na to odpowiadać. Różnica polega na tym, że dziś największe firmy cateringowe dostarczają do kilkunastu tysięcy odbiorców, a nawet średnie zakłady spożywcze produkują w milionach. Robotyzacja i automatyzacja procesów oraz zakładów w przyszłości będzie pomagać w zniwelowaniu tej różnicy - dodał.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!