Pamapol planuje w 2017 r. inwestycje głównie o charakterze odtworzeniowo-produkcyjnym
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 23-04-2017, 09:45

Jednym z ww. elementów będzie inwestycja związana z modernizacją posiadanych tuneli zamrażalniczych w WZPOW Kwidzyn, obejmująca także zakup nowego tunelu. W wyniku tego procesu oprócz zwiększenia mocy produkcyjnych spółka szacuje, iż uzyska oszczędności w zużyciu energii elektrycznej, kosztach wynagrodzeń poprzez zmniejszenie pracochłonności jak również poprzez obniżenie strat w półfabrykacie podczas jego sortowania, co finalnie wpłynie na obniżenie technicznego kosztu wytworzenia produktu. Przy spełnieniu głównych założeń planu finansowego, rzeczowe nakłady inwestycyjne mają zostać sfinansowanie przez spółki Grupy przy wykorzystaniu środków własnych (dochody z działalności operacyjnej), leasingu oraz pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - informuje zarząd Grupy Pamapol w raporcie.
Grupa Pamapol w sposób systematyczny pracuje nad urozmaiceniem portfolio produktów, uwzględniając oczekiwania i wymagania odbiorców. W roku 2016 Emitent przeprowadził projekt badawczy (badania ilościowe i jakościowe) sprawdzający zwyczaje zakupowe konsumentów konserw mięsnych. Na ich podstawie prowadzone są prace nad relaunchem kategorii konserw mięsnych Pamapol. Prace w tym projekcie będą kontynuowane w roku 2017 r. Ponadto w okresie sprawozdawczym prowadzone były prace związane z eliminacją e-składników w kategorii - dań gotowych, których efektem było oddanie do rynku całej linii produktów z nową recepturą bez glutaminianu sodu, konserwantów oraz bez MOMu (mięsa oddzielonego mechanicznie). Linia asortymentowa zyskała nowy layout, który komunikuje zmianę, benefity produktu. Wzmocnione zostało również logo marki, zastosowano silniejsze tło na etykietach i większą nazwę produktu dla lepszej czytelności etykiety. Zrewitalizowane zostały wszystkie warianty gramaturowe – 500g, 665g oraz 900g. Z okazji Światowych Dni Młodzieży, Spółka opracowała także nową, innowacyjną linię asortymentową w kategorii dania gotowe – dania gotowe convenience Pamapol. Ogromną innowację w tej linii produktowej stanowi opakowanie - plastikowy kubek convenience – opakowanie lżejsze, które się nie potłucze. Gotowe dania przygotowane na bazie dużej porcji warzyw, mięsa, zalane sosem z dodatkiem składników skrobiowych. Produkty występują w gramaturze 380g. Emitent zakłada dalszy rozwój i optymalizację portfela produktów, mając na uwadze zmieniające się oczekiwania i preferencje konsumentów - czytamy w raporcie.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Powiązane tematy:
-
Robert Szataniak odchodzi z Pamapolu po ponad 20 latach
-
Pamapol: konserwy przestały być sexy. Firma musi się zmieniać
-
Pamapol poprawia wyniki mimo presji kosztowej
-
FRSiH: Biznes spożywczy 4.0 – zdolności produkcyjne do potęgi (pełna relacja+wideo)
-
Marka Pamapolu partnerem wydarzenia e-sportowego
-
Przetarg KOWR: najkorzystniejsze oferty Pamapolu na 47,1 mln zł
-
Pamapol zwiększa sprzedaż
-
Pamapol wchodzi na rynek e-sportu
-
Pamapol rozwija marki Goong i Sorella
-
Pamapol: powołanie zarządu IV wspólnej kadencji
komentarze (0)