Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Pamapol podsumował pierwszy kwartał 2019

Grupa Pamapol SA zakończyła I kwartał 2019 roku 134,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 128,1 mln zł w I półroczu 2018 r. W I kwartale 2019 r. spółka zanotowała stratę netto w wysokości 922 tys. zł wobec 419 tys. zł zysku w analogicznym okresie 2018 r.

Pamapol podsumował pierwszy kwartał 2019
fot. pamapol.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 30-05-2019, 19:06

W okresie I kw. 2019 roku skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły 134,6 mln zł i były o 5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedzającego.

Wynik brutto ze sprzedaży Grupy w okresie sprawozdawczym był również wyższy w stosunku do I kwartału 2018 r. (o 919 tys. zł r/r). Wynik EBITDA Grupy we wskazanym okresie wyniósł 4,48 mln zł i był o 513 tys. zł niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W pierwszym kwartale 2018 r. Grupa Pamapol osiągnęła stratę netto w kwocie 922 tys. zł (w analogicznym okresie I kw. 2018 był wypracowany zysk netto w wysokości 419 tys. zł).

Jak informuje Grupa, poszczególne spółki Grupy Pamapol w okresie sprawozdawczym kontynuowały działania operacyjne i inwestycyjne mające na celu poprawę efektywności, obniżenie kosztów operacyjnych i wzrost generowanej marży, pracując jednocześnie nad nowymi konceptami i kategoriami produktowymi.

Wpływ na wyniki Grupy oraz Emitenta w okresie sprawozdawczym miały uwarunkowania dotyczące surowca warzywnego i mięsnego, z uwagi na ubiegłoroczne czynniki atmosferyczne (susza) skutkujące istotnym zmniejszeniem wydajności (plonu) z warzyw o ok. 30% w stosunku do lat ubiegłych oraz mniejszą dostępnością surowca, a także zmieniające się ceny i dostępność surowca mięsnego.

W przypadku wieprzowiny istotnym czynnikiem mającym wpływ na wielkość i strukturę sprzedaży oraz marżowość jest sytuacja dotycząca wykrytych przypadków choroby afrykańskiego pomoru świń (ASF) zarówno w kraju (aktualnie ogniska ASF cały czas się rozprzestrzeniają i przekroczyły już granicę Wisły) jak i na świecie, w szczególności w Chinach (po spadkach pogłowia świń w Chinach, rośnie w tym kraju zapotrzebowanie importowe na wieprzowinę, ponadto zauważalny jest tam wzrost popytu na mięso drobiowe – zdarzenia te wpływają na aktualny poziom cen surowca).

Zarząd Emitenta obserwując bieżącą sytuację na rynku surowcowym, podejmuje działania mające na celu zmniejszenie oddziaływania negatywnych uwarunkowań rynkowych na Emitenta, niemniej jednak dostrzega ryzyko, iż sytuacja ta może mieć wpływ na wyniki Spółki i Grupy w kolejnym okresie sprawozdawczym (II kwartał 2019 r).

W przypadku Spółki WZPOW Pamapol podkreśla, iż na dzień sporządzenia niniejszego sprawozdania Spółka nie widzi zagrożeń ze strony braku surowców rolnych dla tegorocznej kampanii, gdyż posiada podpisane stosowne umowy kontraktacyjne gwarantujące dostępność surowców oraz prowadzone są zgodnie z planem siewy warzyw do gruntu, których przebieg i jakość Spółka ocenia pozytywnie (stopień zaawansowania zasiewów nie wskazuje na chwilę obecną na pojawienie się takiego zagrożenia).

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Pamapol RSS ALERT    /    Pamapol S.A. RSS ALERT    /    wyniki Pamapolu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!