Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Pamso: Spodziewamy się syndromu ostatniej pensji

- Wiele rodzin doświadcza syndromu "ostatniej pensji", co skłaniać będzie do ostrożnych i oszczędnych zakupów. Pozostali, także z obawy o niepewność jutra, będą ograniczać wydatki. To będzie w naszej ocenie najważniejszy czynnik determinujący zakupy Polaków przez najbliższe miesiące - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Tomaszewska-Nowak z Zakładów Mięsnych Pamso.

Pamso: Spodziewamy się syndromu ostatniej pensji
Anna Tomaszewska-Nowak z ZM Pamso wskazuje, że spółka w maju spodziewa się spadku sprzedaży we wszystkich kategoriach, fot. Pamso

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 07-05-2020, 13:05

Anna Tomaszewska-Nowak podkreśla, że 2020 rok wymyka się wszelkim prognozom opartym o stare algorytmy.

- Do kwietnia nie widzieliśmy znaczących różnic w ilości sprzedaży w stosunku do 2019 roku. Znaczące za to były różnice pomiędzy kategoriami. W górę skoczyła sprzedaż kiełbas suchych i mięs, co wynikało z robienia zapasów w oparciu o produkty z długim terminem przydatności do spożycia oraz z samodzielnego przygotowywania posiłków w domach po administracyjnym zamknięciu sektora Horeca i powszechnej pracy zdalnej - dodaje.

Przedstawicielka ZM Pamso przyznaje, że w maju spółka spodziewa się spadku sprzedaży w relacji do 2019 roku we wszystkich kategoriach, także asortymentu grillowego.

- Przyczynami niższych zakupów są w naszej ocenie przede wszystkim zmiany ekonomicznie po stronie gospodarstw domowych - zmniejszenie popytu wewnętrznego spowodowanego utratą dochodów. Wiele rodzin doświadcza syndromu "ostatniej pensji", co skłaniać będzie do ostrożnych i oszczędnych zakupów. Pozostali, także z obawy o niepewność jutra, będą ograniczać wydatki. To będzie w naszej ocenie najważniejszy czynnik determinujący zakupy Polaków przez najbliższe miesiące. Stanowić on będzie ogromne wyzwanie dla nas jako producenta i dystrybutora hurtowego i detalicznego, jak i całej branży mięsnej - dodaje.

Tomaszewska-Nowak zauważa, że w sytuacji zmniejszonych przychodów konieczne będzie dostosowanie struktury kosztów zarówno po stronie zakupów surowca jak i kosztów pracowniczych.

- Oczywiście wszyscy będziemy starali się zachować pozory starej normalności i dlatego kto będzie dysponował bezpieczną lokalizacją, będzie grillował w gronie rodzinnym. Dlatego przygotowaliśmy nowość na sezon grillowy 2020 - Kiełbasę Herbową z dodatkiem wołowiny. Dodatek wołowiny podbija delikatnie smak tego wyrobu, szczególnie przy grillowaniu - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PAMSO RSS ALERT    /    Anna Tomaszewska-Nowak RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    sezon grillowy RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    kiełbasa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 40.77.167.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!