Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Pandemia nie zaburzyła popytu na jaja konsumpcyjne przed Wielkanocą (wideo)

- Nadzwyczajna sytuacja z epidemią nie zaburzyła popytu na jaja. Jest on porównywalny do lat ubiegłych. Paradoksalnie, branży jajecznej udało się utrzymać w ostatnich tygodniach równowagę podażowo-popytową - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Gawrońska, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

Pandemia nie zaburzyła popytu na jaja konsumpcyjne przed Wielkanocą (wideo)
Jaja, jako podstawowy produkt spożywczy w koszyku, zostały potraktowane z taryfą ulgową - mówi Katarzyna Gawrońska z KIPDiP, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 10-04-2020, 10:15

W ocenie Katarzyny Gawrońskiej dobrą wiadomością jest fakt, że nadzwyczajna sytuacja z epidemią nie zaburzyła popytu na jaja.

- Jest on porównywalny do lat ubiegłych. Mamy wrażenie, że jaja jako podstawowy produkt spożywczy w koszyku zostały potraktowane z taryfą ulgową. Paradoksalnie branży jajecznej udało się utrzymać w ostatnich tygodniach równowagę podażowo-popytową. Rynek, odwrotnie niż w przypadku mięsa drobiowego, pozostawał w trendzie umiarkowanego wzrostu cen - dodała.

W ocenie dyrektor KIPDiP problemem dla producentów jaj było odcięcie od rynku HoReCa.

- W szczególności dotknęło to tych producentów, którzy uzależniali swoją sprzedaż od tego kanału. W efekcie poszukiwali panicznie alternatywnych rynków zbytu, przez co lokalnie ceny jaj konsumpcyjnych spadały, natomiast ujęciu krajowym sytuacja była poprawna i ceny rok do roku wzrastały - wskazuje.

Katarzyna Gawrońska wskazuje, że odpowiedzialne za powyższą sytuację były trzy czynniki:

- Po pierwsze, dobry detal. Cała sprzedaż na rynku przeniosła się na konsumenta detalicznego. Po drugie, zakłady przetwórstwa jaj, które zawsze w okresie przedświątecznym oferują dobre ceny producentom. Po trzecie, eksport. Tak jak w przypadku mięsa drobiowego eksport się załamał, tak branża jaj dobrze sobie poradziła z logistyką. Nie zablokowano głównych kanałów sprzedaży, tj. przetwórni w Niemczech czy Holandii, a nieco wyższe koszty transportu i niższe ceny rekompensowała słabsza złotówka wobec euro - dodała.

Jak branża jajeczna radzi sobie w nowymi wymogami sanitarnymi? Jak wygląda organizacja pracy w dobie pandemii? Czy producenci z optymizmem patrzą na okres poświąteczny? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w materiale wideo:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Gawrońska RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2020 RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.190.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!