Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

PKM Duda rozwija segment produkcyjny i dystrybucyjny. Zapowiada akwizycje

- W minionym roku Zarząd PKM Duda wykonał olbrzymią pracę na rzecz odbudowania wartości Spółki. Dostęp do finansowania bankowego i wsparcie silnego inwestora branżowego są naszymi atutami, które zamierzamy wykorzystać do poprawienia naszej pozycji rynkowej. To oznacza, że przed Zarządem PKM Duda kolejny rok wytężonej pracy na rzecz wzrostu wartości rynkowej Spółki - napisał w liście do akcjonariuszy Dariusz Formela, prezes zarządu PKM Duda.

PKM Duda rozwija segment produkcyjny i dystrybucyjny. Zapowiada akwizycje
Dariusz Formela, prezes PKM Duda/fot. PTWP

Autor: RW, portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2016, 08:01

Jak podkreślił Dariusz Formela w roku 2015 spółki z branży mięsnej były pod presją tych samych negatywnych czynników, które wpływały na ich działalność w 2014 roku. 

- Nadal największy wpływ na ich kondycję finansową miały skutki pojawienia się przypadków ASF oraz nałożenie rosyjskiego embarga na produkty mięsne z krajów Unii Europejskiej. Zakaz dotyczy też sprzedaży mięsa do największych krajów azjatyckich, które dla wielu polskich spółek mięsnych stanowią istotny udział w obrotach. Zwiększona podaż mięsa na rodzimym rynku doprowadziła do spadku cen skupu trzody chlewnej, co w połączeniu z utrzymującymi się relatywnie niskimi cenami zbytu półtusz wieprzowych spowodowało dalszy spadek marż i przychodów w segmencie uboju - wyjaśnił prezes PKM Duda.

Jak jednak zaznaczył, trudne warunki rynkowe nie przeszkodziły firmie w osiągnięciu pozytywnych wyników finansowych. 

- Kolejny rok zamknęliśmy zyskiem netto, który wyniósł na koniec 2015 r. 15 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży miały wartość 1,47 mld zł w zestawieniu z 1,69 mld zł w 2014 r. Spadek obrotów był z jednej strony efektem świadomej polityki Grupy stawiającej na marżowość kontaktów handlowych w miejsce maksymalizowania wartości obrotu, z drugiej strony jest w pewnym stopniu pochodną trudnej sytuacji w obszarze eksportu a także spadku cen mięsa - zauważył Formela. 

Zarząd PKM Duda we współpracy z Radą nadzorczą przygotował nową strategię rozwoju, która zgodnie z założeniami do 2019 roku ma pozwolić zwiększyć obroty, zyski EBITDA i netto, a także podnieść wartość dla jej akcjonariuszy. 

- Grupa skoncentruje się na rozwoju segmentu produkcyjnego i dystrybucyjnego. W obu przypadkach, by zapobiec dalszemu spadkowi obrotów i rentowności Grupa zamierza obok rozwoju organicznego prowadzić działania akwizycyjne - podkreśla Dariusz Formela.

Jak wyjaśnia w obszarze produkcyjnym - ubój i przetwórstwo - Grupa PKM Duda skupi się na rozwoju segmentu produkcji wędlin, jak również maksymalnym wykorzystaniu własnych zdolności produkcyjnych zakładu w Grąbkowie. Nie ulegnie natomiast zmianie strategia dla segmentu rolnego, produkcji roślinnej i zwierzęcej, stanowiącej dopełnienie kluczowych obszarów działalności Grupy. 

Przypomnijmy, że PKM Duda realizuje nową strategię od ubiegłego roku. Została ona przyjęta w lipcu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

DUDPolski Koncern Mięsny Duda SA

więcej informacji:

Dariusz Formela RSS ALERT    /    PKM Duda RSS ALERT    /    PKM Duda nowa strategia RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Timi 2016-03-21 08:50:10
    Drobiarze kupili świniarzy razem z butami i od razu wprowadzili tam swój porządek. TO się powinno nazywać PKM Cedrob

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!