Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

"Polacy spożywają dużo więcej ryb niż Europejczycy"

- Biorąc pod uwagę siłę nabywczą pieniądza uważam, że Polacy spożywają dużo więcej ryb niż Europejczycy. Tutaj głównym determinantem zawsze będzie cena - mówił w trakcie debaty "Branża rybna - rynek na fali wznoszącej" Artur Ujek, dyrektor generalny Admirał Sp. z.o.o.

Artur Ujek, dyrektor generalny Admirał Sp. z.o.o. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-10-2016, 00:07

W trakcie debaty poświęconej branży rybnej Artur Ujek odniósł się do problemu spożycia ryb w naszym kraju. Dyrektor Generalny spółki Admirał zwrócił uwagę na ciekawy aspekt, jakim jest siła nabywcza pieniądza. Jak podkreśli, uwzględniając możliwości nabywcze wcale nie wypadamy słabo na tle innych państw europejskich.

- Dla przykładu jeżeli weźmiemy niżej uposażonego pracownika z Niemiec, który dostaje najniższą krajową, to on może sobie kupić za to 100 kg fileta z łososia. Polak może jedynie 21 kg. Skoro tam spożycie ryb jest na poziomie 23 kg, u nas 12 kg, to biorąc pod uwagę siłę nabywczą pieniądza uważam, że Polacy spożywają dużo więcej ryb niż Europejczycy. Tutaj głównym determinantem zawsze będzie cena. Jeżeli to się nie zmieni, to nie mamy co liczyć na większe wzrosty. To będą raczej wzrosty kroczące, bardzo małe - mówił dyrektor Ujek.

W trakcie dyskusji panelista odniósł się także do głównych trendów obserwowanych obecnie na rynku. Zwrócił uwagę na rosnącą popularność produktów o mniejszej gramaturze, które są skierowane przede wszystkim do osób cierpiących na deficyt czasu, ale także dla singli.

Ujek podkreślił także duże znaczenie trendów prozdrowotnych.

- Po opakowaniach doskonale widać, że stawia się na produkty bez konserwantów, barwników, czy ulepszaczy smaku - wskazał.

Co ciekawe, na rynku wyraźnie widać rosnącą ofertę ryb świeżych, pakowanych w atmosferze modyfikowanej, z czego korzystają sieci handlowe. W tym względzie nastąpiła także swoista dywersyfikacja wykorzystywanych gatunków.

- Kiedyś był to głownie pstrąg. W tej chwili widać, że zarówno Lidl, Kaufland, jak i w ostatnim czasie także Biedronka mają w swojej ofercie nie tylko pstrągi, nie tylko karpie w okresie świątecznym ale także sporo innych ryb - wymieniał Ujek. 

Dyrektor generalny firmy Admirał wskazał również na coraz lepiej radzące sobie na rynku produkty rybne gotowe do spożycia, niejednokrotnie w opakowaniach przeznaczonych do podgrzewania w mikrofalówce, które można po spożyciu wyrzucić do kosza. 

- Czy to jest trend, który się utrzyma? Przekonamy się w najbliższym czasie. Tak do już z trendami bywa. Jeżeli da się na tym zarabiać, to trend będzie się utrzymywał i będziemy rozwijać ofertę. Jeżeli nie, to będziemy szukać czegoś innego - mówił Artur Ujek, dyrektor generalny Admirał Sp. z.o.o. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Artur Ujek RSS ALERT    /    Admirał RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT    /    spożycie ryb w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!