Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polscy producenci drobiu promują system QAFP w Polsce i w Niemczech

Polscy producenci mięsa drobiowego podnoszą standardy produkcji i wdrażają system kontroli jakości QAFP. Od początku września w Polsce i w Niemczech prowadzą kampanię informacyjną. Jej celem jest dotarcie z informacją o systemie QAFP do konsumentów, producentów i dystrybutorów mięsa drobiowego.


Autor: portalspozywczy.pl / pr
Data: 26-09-2012, 09:35

Polska jest potentatem w produkcji i eksporcie mięsa drobiowego, a największymi odbiorcami drobiu są kraje Unii Europejskiej. Producenci zrzeszeni w Krajowej Radzie Drobiarstwa postanowili pokazać, że wysoka jakość mięsa drobiowego nie jest tylko marketingowym hasłem. Wdrażają dodatkowy system kontroli QAFP. Prace nad zaadaptowaniem systemu do branży drobiarskiej rozpoczęły się w 2010 roku. Program recenzowali naukowcy z Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie i Instytutu Zootechniki Państwowego Instytutu Badawczego - Zakładu Doświadczalnego w Kołudzie Wielkiej. Dodatkowo, projekt zweryfikowali specjaliści do spraw jakości z zakładów zrzeszonych w Krajowej Radzie Drobiarstwa. Ostatecznie zaś trafił do rąk ekspertów z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Dzięki ich pracy w styczniu 2011 decyzją Ministra Rolnictwa ustanowiono pierwszy drobiarski system jakości w Polsce. Obejmuje on wszystkie etapy produkcji mięsa drobiowego - od paszy po produkt na sklepowej półce. Zakłady, które chcą go wdrożyć przejdą szczegółową kontrolę niezależnych audytorów. Jeśli potwierdzą oni zachowanie wysokich standardów zakład otrzyma certyfikat potwierdzający spełnienie wymaganych kryteriów. Dzięki temu wyroby produkowane w takim zakładzie będą mogły być oznaczone znakiem jakości QAFP. Oznaczenia takie będą mogły być zastosowane do produktów pakowanych bezpośrednio u producenta.

Obecnie trwają działania, które mają pomóc nagłośnić intencje twórców systemu. Kampania "Nowa Jakość w drobiarstwie" ma na celu dotarcie z informacją o Systemie Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP do konsumentów, producentów i dystrybutorów mięsa drobiowego. Organizatorami kampanii są: Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza wraz z Agencją Rynku Rolnego i Komisją Europejską. Aktualnie emitowane są spoty w największych polskich stacjach telewizyjnych. Rozpoczyna się również druga tura emisji spotów w 63 kinach sieci Helion, Cinema City, Kinoplex oraz IMAX w całej Polsce. W ciągu trzech lat trwania kampanii będą prowadzone wszechstronne działania informacyjne i edukacyjne w Polsce i w Niemczech.

Obejmą one telewizję, prasę, internet, kina. Będą one wsparte działaniami media relations i idea placement. Organizatorzy zaplanowali również seminaria dla hodowców i producentów na terenie Niemiec oraz study tours do polskich zakładów dla niemieckich importerów i dziennikarzy.

Za działania w ramach kampanii odpowiadają: Partner of Promotion, Tailor&Baker oraz dom mediowy Maxus. Budżet kampanii to ok. 4 milionów EURO. Połowa tej kwoty pochodzi z dofinansowania UE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

QAFP RSS ALERT    /    promocja mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!