Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polska Meat chce rozszerzać działalność w Afryce

Na koniec 2016 roku Polska Meat SA osiągnęła 145,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 212,1 mln zł na koniec 2015 roku. Zysk netto spółki wyniósł w 2016 r. 2,4 mln zł wobec 1,3 mln zł w 2015 roku.

Polska Meat chce rozszerzać działalność w Afryce
Sebastien Guyon, prezes zarządu Polska Meat SA, fot. Newseria

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-05-2017, 11:30

Jak mówi Sebastien Guyon, rok 2016 upłynął dla Grupy Polska Meat pod znakiem istotnych zmian.

- W styczniu 2016 roku dokończona została transakcja zakupu przez Polska Meat S.A. 100 proc. udziałów w Poland Services Cold Store Sp. z o.o., a tym samym budynków i infrastruktury chłodni. W ten sposób doprowadzono do konsolidacji części handlowej i części logistycznej, tworząc zintegrowaną pionowo grupę kapitałową. Chłodnia pełni funkcję magazynu głównego i centrum logistycznego dla operacji Spółki. Zgodnie z oczekiwaniami zintegrowane zarządzanie działalnością handlową i logistyczną pozwoliło na optymalne wykorzystanie potencjału chłodni i Spółki - dodaje.

We wrześniu 2016 roku Spółka zakończyła proces wejścia na rynek akcji. 27 września 2016 r.
akcje Spółki zadebiutowały na parkiecie Alternatywnego Systemu Obrotu NewConnect. Cena
zamknięcia w dniu debiutu wyniosła 8,99 zł, w późniejszym czasie cena rosła osiągając
najwyższy poziom cenowy na początku października (57,90 zł w dniu 6 października 2016 roku).

- Od dłuższego czasu kurs akcji ustabilizował się w przedziale 15-16 zł. W ciągu całego 2016 roku Grupa kontynuowała działalność w dotychczasowych obszarach aktywności. Działalność handlowa koncentrowała się na dotychczasowych rynkach zbytu. Łącząc doświadczenie i wiedzę o rynku krajowym z kontaktami i wiedzą o rynkach zbytu osiągnięto bardzo dobre wyniki finansowe w działalności handlowej pomimo niższego poziomu sprzedaży aniżeli w roku 2015. Działalność logistyczna zanotowała przyrost sprzedaży i obsłużonego wolumenu, poprzez wykorzystanie synergii integracji pionowej oraz rozszerzanie działalności na klientów zewnętrznych. Sytuacja rynkowa (znaczny spadek cen towarów) spowodowała czasowe wstrzymanie działalności produkcyjnej w drugim kwartale 2016 roku - dodaje Guyon.

W roku 2017 Grupa będzie kontynuować dotychczasową działalność handlową na dotychczasowych rynkach zbytu, głównie afrykańskich. Spółka oczekuje wzrostu cen towarów, co pozwoli na ponowne uruchomienie linii produkcyjnej. Grupa będzie również intensywnie poszukiwać możliwości rozwoju w innych segmentach rynku, w tym również poprzez wspólne przedsięwzięcia z innymi podmiotami w branży. W zakresie logistycznym Grupa zamierza poszerzyć portfel klientów oraz zwiększyć zdolności mrożenia towarów poprzez przeprowadzenie inwestycji modernizacyjnych w chłodni.

W roku 2017 Polska Meat SA będzie kontynuować dotychczasową działalność w zakresie handlowym (sprzedaż na dotychczasowych rynkach zbytu, głównie afrykańskich) i usługowym (składowanie i mrożenie). Spółka oczekuje wzrostu cen towarów, co pozwoli na ponowne uruchomienie linii produkcyjnej.

Spółka będzie również intensywnie poszukiwać możliwości rozwoju w innych segmentach rynku, w tym również poprzez wspólne przedsięwzięcia z innymi podmiotami w branży. W roku 2017 planowane są inwestycje modernizacyjne w chłodni prowadzonej przez Cold Store, głównie w zakresie zwiększenia możliwości mrożenia towarów przeznaczonych do składowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polska Meat RSS ALERT    /    Sebastien Guyon RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    NewConnect RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!