Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Polska Meat intensyfikuje sprzedaż na dotychczasowych rynkach

Przychody netto ze sprzedaży Polska Meat S.A. w I kwartale 2017 r. wyniosły 33,9 mln zł wobec 22,9 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej to 1,5 mln zł wobec 413,9 tys. zł w I kwartale 2016 roku. Zysk netto wzrósł z 280,7 tys. zł do 616,7 tys. zł.

Polska Meat intensyfikuje sprzedaż na dotychczasowych rynkach
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-05-2017, 09:45

Jak czytamy w Raporcie kwartalnym, w pierwszym kwartale 2017 r. przychody Spółki były wyższe aniżeli w porównywalnym okresie roku poprzedniego w wyniku intensyfikacji sprzedaży na dotychczasowych rynkach. Zwiększeniu uległa również marża. Spadek sprzedaży w porównaniu do IV kwartału roku 2016 spowodowany był naturalną sezonowością rynków zbytu.

W I kwartale 2017 r. nastąpił spadek kosztów zużycia materiałów i energii, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jak również w porównaniu do IV kwartału roku 2016, z uwagi na ograniczenie produkcji wyrobów. Jednocześnie wzrosły koszty usług obcych, w szczególności logistycznych, z uwagi na wzrost sprzedaży oraz zwiększenie wysyłek kontenerów drogą lądową. Wzrost nastąpił również w kosztach magazynowania ze względu na wzrost wielkości zapasów. Koszty te zostały w całości zrekompensowane wyższymi marżami handlowymi.

W dniu 8 grudnia 2016 r. rezygnację z funkcji członka Rady Nadzorczej złożył Pan Sebastian Ajavon. W dniu 31 stycznia 2017 r. na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Emitenta wybrano Panią Victorię Lorenzo Muñoz na stanowisko członka Rady Nadzorczej. W Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu uczestniczyli akcjonariusze posiadający 3.998.440 akcji, co stanowi 79,9688% kapitału zakładowego.

Na dzień 31 marca 2017 r. spółka Polska Meat zatrudniała w przeliczeniu na etaty 10 osób, w tym 5 pracowników biurowych i 5 pracowników magazynu. W spółce zależnej Poland Services Cold Store Sp. z o.o. na dzień 31 marca 2017 r. w przeliczeniu na pełne etaty zatrudnionych było 23 osoby, w tym 3 pracowników biurowych i 20 magazynierów.

Podstawowa działalność Polska Meat SA to hurtowa sprzedaż mięsa, głównie drobiowego, nabytego od polskich producentów. Mięso dociera do PM SA w stanie przetworzonym, bezpośrednio od ubojni i zakładów przetwórczych, jak również w stanie nieprzetworzonym. Spółka samodzielnie zajmuje się konfekcjonowaniu za pomocą linii produkcyjnej wprowadzonej w czerwcu 2014 roku. W dalszym etapie towar podlega składowaniu, mrożeniu, do tej pory odbywało się to w wynajętych pomieszczeniach oraz poprzez wynajęcie usługi, następnie towar zostaje w przeważającej większości wysłany na eksport, głównie do Afryki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polska Meat RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!