Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Mięso

Polska wołowina będzie 'big in Japan'? Rozdrobnienie sektora może pomóc

  • Autor: Adam Tubilewicz
  • Data: 09-11-2022, 10:14
Polskich hodowców i producentów wołowiny od 3 lat rozgrzewa dynamiczny wzrost eksportu do Japonii. Według przedstawicieli japońskiej delegacji rozdrobnienie hodowców niesie ze sobą również duże zalety. Twierdzą oni, że poziom jakości, bezpieczeństwa i troski o zwierzęta, a tym samym produkt końcowy stoi w naszym kraju na bardzo wysokim poziomie.
Polska wołowina będzie 'big in Japan'? Rozdrobnienie sektora może pomóc
Polska wołowina będzie 'big in Japan'? fot. shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Big in Japan, czyli jak Japonia pokochała polską wołowinę

Polskich hodowców i producentów wołowiny od 3 lat rozgrzewa dynamiczny wzrost eksportu do Japonii. Niewątpliwe jest to bardzo dobra informacja dla całej branży. Po pierwsze w Polsce wołowina to mięso, które jest spożywane rzadko i traktowane jako produkt premium. Roczne spożycie oscyluje wokół 4 kg rocznie i jest o połowę niższe niż średnia unijna. Eksport wołowiny jest więc niezwykle istotny dla całej branży - wskazuje UPEMI.

- Paradoksalnie niskie, krajowe, spożycie wołowiny w Polsce, pozwala nam za zapewnienie stabilnych dostaw dla zagranicznych kontrahentów – twierdzi Katarzyna Skrzymowska Kierownik Biura Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego – Poza tym dużą rolę odgrywa wysoka jakość i dostępność półproduktów – nie tylko samego mięsa lub jego części, ale również podrobów. Uważam, że jesteśmy dopiero na początku, bardzo obiecującej drogi i należy zrobić wszystko, aby sprostać wymaganiom dalekowschodnich konsumentów. Wszystko wskazuje na to, że intensyfikacja kontaktów handlowych przybiera na sile. Jest to o tyle istotne, że polska wołowina, mimo zdecydowanego zwiększenia poziomu eksportu, nadal nie jest marką dla japońskiego konsumenta. Znają ją importerzy i japońscy producenci. Należy więc skupić się na tym, aby stała się ona znanym i cenionym produktem dla samych Japończyków - dodaje.

Dlaczego polska wołowina?

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!