Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Polski Klaster Mięsny otwiera pierwszy wspólny sklep. To dopiero początek ekspansji

W środę 21 listopada uruchomiony zostanie nowy obiekt, będący zarazem sklepem mięsnym i hurtownią Polskiego Klastra Mięsnego. Placówka będzie mieścić się w Warszawie przy ulicy Cynamonowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Zdanowski, dyrektor sieci detalicznej ZM Wierzejki.

Polski Klaster Mięsny otwiera pierwszy wspólny sklep. To dopiero początek ekspansji

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 16-11-2012, 07:30

Gospodarzem obiektu został zakład mięsny Wierzejki. - Wynika to z faktu, że sklep znajduje się w Warszawie, czyli mieście gdzie nasza pozycja jest najmocniejsza. W ramach Polskiego Klastra Mięsnego ustaliliśmy, że rolą gospodarza jest znalezienie odpowiedniego obiektu, zapewnienie personelu placówki, oraz wykonanie remontu, który jest częściowo współfinansowany przez wszystkie firmy wchodzące w skład inicjatywy - tłumaczy Piotr Zdanowski. - Bardzo istotny w kontekście współpracy jest podział asortymentowy. Mięso i drób w klastrowych sklepach zawsze będzie dostarczał gospodarz obiektu. Jeśli zaś chodzi o wędliny, miejsce w ladzie będzie proporcjonalnie podzielone pomiędzy pięciu uczestników Polskiego Klastra Mięsnego. Zatem udział każdego z zakładów w ogólnej sprzedaży przetworów mięsnych będzie wynosił ok. 20 proc. - dodaje.

W tej chwili w skład klastra, oprócz ZM Wierzejki, wchodzi także Peklimar, ZM Pekpol, ZM Niewieścin, oraz ZM Zyguła. - Planujemy już kolejne wspólne sklepy. Każdy z partnerów będzie otwierał obiekt w swoim regionie. Podział asortymentowy i obowiązki gospodarza pozostaną takie same, jak w omawianym obiekcie na Cynamonowej - mówi dyrektor sieci detalicznej ZM Wierzejki. - Wyznaczamy sobie także cele długoterminowe. Chcemy, aby w przyszłości współpraca w ramach Polskiego Klastra Mięsnego przełożyła się na węższe ukierunkowanie produkcji w poszczególnych firmach. Wtedy, przykładowo, jeden z zakładów będzie produkował kiełbasy zarówno dla siebie, jak i pozostałych członków. Analogiczna sytuacja będzie zachodziła z innymi grupami produktów. Jednak obecnie sytuacja wygląda tak, że działalność związana z klastrem stanowi najwyżej kilka procent całej działalności zrzeszonych podmiotów - zaznacza. W związku z tym, póki co nie należy spodziewać się gwałtownych ruchów w zakresie zmiany asortymentu produkowanego w poszczególnych zakładach.

Niemniej, przy niektórych produktach Polski Klaster Mięsny stawia na specjalizację. - Można wymienić chociażby "Ogonówkę surową wędzoną", którą do pozostałych członków klastra dostarcza ZM Zyguła. Dzięki temu firmy w Polskim Klastrze Mięsnych zaniechały własnych prób pracy nad tym produktem. Podobnie jest z wyrobami takimi jak kiszka ziemniaczana czy salami, produkowanymi w Pekpolu. Takich produktów jest więcej - mówi Zdanowski.

więcej informacji:

Piotr Zdanowski RSS ALERT    /    ZM Wierzejki RSS ALERT    /    ZM Niewieścin RSS ALERT    /    Rzeźnictwo G. Zyguła RSS ALERT    /    Pekpol RSS ALERT    /    Peklimar RSS ALERT    /    Polski Klaster Mięsny RSS ALERT    /    klaster RSS ALERT    /    sklep mięsny RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!