Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Polskie firmy chcą zwiększyć eksport żywności do USA

Ponad 30 firm z branży spożywczej promuje swoje produkty na międzynarodowych targach żywności Fancy Food Show w Waszyngtonie. To największa prezentacja polskiej żywności i zarazem eksportowa oferta na rynek USA. Firmy liczą na nowe kontrakty.


Autor: PAP
Data: 18-06-2012, 19:14

Polsko-amerykańska współpraca w rolnictwie ma długie tradycje, ale przez wiele lat opierała się głównie na pomocy eksperckiej. Obecnie koncentruje się na szkoleniach weterynaryjnych i doradztwie rolniczym - poinformował wiceminister rolnictwa Andrzej Butra podczas konferencji prasowej w Waszyngtonie.

Rolnictwo i przemysł rolno-spożywczy to jedyna gałąź, która przynosi dochód w handlu zagranicznym - podkreślił Butra. W 2011 r. Polska wywiozła w ubiegłym roku żywność o wartości ok. 15 mld euro wobec ok. 13,5 mld euro w 2010 r. Nadwyżka eksportu nad importem wyniosła 2,64 mld euro.

Według wiceministra wymiana produktami rolnymi ze Stanami Zjednoczonymi nie jest duża, ale - jak podkreślił - wiele zależy od aktywności przedsiębiorców.

"Rolą ministerstwa rolnictwa jest +otwarcie+ rynku, a więc uzgodnienie wszystkich warunków eksportu, takich jak np. świadectwa weterynaryjne, a nie załatwianie kontraktów" - powiedział.

Jak mówił, produkujemy dużo więcej żywności niż możemy skonsumować, dlatego koniecznością jest poszukiwanie nowych rynków zbytu. Obecność polskich firm ma targach w Stanach Zjednoczonych jest właśnie takim poszukiwaniem rynków. Oferta jest skierowana przede wszystkim do Polonii, która zna "z dzieciństwa" smak polskiej żywności.

Dodał, że promowanie żywności nie odbywa się tylko w USA, ale jest także prowadzone w wielu innych krajach, np. w Korei, Chinach, Wietnamie, Emiratach Arabskich, Brazylii, Kanadzie.

Obecnie ok. 80 proc. polskich produktów spożywczych znajduje nabywców na rynku Unii Europejskiej i w praktyce nie ma możliwości zwiększenia eksportu do tych krajów.

Ambasador Polski w USA Robert Kupiecki w rozmowie z dziennikarzami zauważył, że barierą w rozwoju handlu żywnością jest brak informacji o polskich produktach. "Jest jeszcze wiele do zrobienia w tym zakresie. Można tego dokonać poprzez organizowanie misji gospodarczych czy udział w tego rodzaju imprezach" - stwierdził. Zaznaczył, że do ambasady wpływa wiele zapytań od firm m.in. ws. nawiązania kontaktów, ale są też prośby o informacje nt. regulacji prawnych w poszczególnych stanach.

Natomiast wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach, podkreśliła, że Amerykanie wysoko oceniają potencjał Polski, jeśli chodzi o produkty spożywcze. Jej zdaniem dobrze się stało, że wszystkie nasze firmy prezentują swoją ofertę na jednym dużym stoisku narodowym, bo w ten sposób polska promocja staje się widoczna.

więcej informacji:

Andrzej Butra RSS ALERT    /    Robert Kupiecki RSS ALERT    /    Beata Stelmach RSS ALERT    /    Wiesław Różański RSS ALERT    /    MRiRW RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!