• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polskie Mięso: Zamienniki to tymczasowa moda

Strona 2 z 2
  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2021, 08:05

Coraz więcej firm z branży mięsnej wchodzi w produkcję zamienników mięsa. Jak ocenia pan to zjawisko?

Nie uważam, że jest dużo zamienników. Oczywiście przyszła taka moda, zwłaszcza wśród młodzieży, gdzie wybiera się produkty inne zamiast mięsa. Myślę, że nie jest to długi czy długookresowy trend. Jest to takie zachłyśnięcie się teraz, tymczasowo i moda tymczasowa. Jeśli patrzymy długoterminowo, myślę, że to się nie przełoży. Oczywiście branża reaguje na to, bo wypracowała przez lata marki i firmy nie mogą sobie pozwolić na oddanie rynku komuś zupełnie nowemu, bo byłoby to oddanie wypracowanych modeli i marek. Możemy mówić o burgerze czy czymkolwiek innym, gdzie branża mięsna przez lata pracowała na to, żeby to było wypozycjonowane i sprzedawało się, więc oddanie tego komuś tak sobie, byłoby zbyt oczywiste. Wobec tego branża reaguje i firmy przygotowują się do produkcji, a niektóre już produkują zamienniki mięsa w postaci produktów roślinnych lub innych produktów, które zastępują to. Dla tych firm jest to wyzwanie, za którym muszą podążać.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Generalnie dla branży mięsnej nie jest to aż tak znaczące dzisiaj w strukturze sprzedaży, a nawet patrząc w przyszłość, nie będzie to zagrażało strukturze branży. Myślę, że jest to trend raczej krótkookresowy. Pójście za modą, zwłaszcza wśród młodzieży. Aż tak dużego spadku sprzedaży mięsa z tego powodu nie widzimy. Owszem jest lekki spadek sprzedaży mięsa, ale wynika on raczej z Covid-19, a nie z tego, że duża grupa ludzi wybrała produkty zastępcze mięso czy roślinne. I dlatego myślę, że jest to trend krótkookresowy.  

Zacznij sprzedawać produkty spożywcze w sieci - wypróbuj serwis Giełda Rolna

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • miensorzerny 2021-03-16 09:23:59

    to radzę zrewidować postawę, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku. sam lubię mięsko i z niego nie zrezygnuję nigdy, ale już ograniczyłem, i będę śledzić alternatywy

    Odpowiedz
  • Henryk VIII 2021-03-17 02:00:35

    Ileż pychy, buty i pogardy w korpogadkach mięsnego prezesa. Najwyraźniej człek oślepł na jedno oko od nadmiaru mięsa i nieudolnie próbuje zaklinać rzeczywistość. Albo już jest od niej całkowicie oderwany i nie raczy dostrzegać postępującej i nieodwracalnej zmiany w świadomości u młodych zwłaszcza ludzi co do mięsnego biznesu. Zmiany, która może tylko postępować. A do tego dojdą zmiany klimatyczne i wtedy dopiero mięsnemu panu prezesowi zrobi się duszno. Oczywiście mięsko tego pana nie zniknie, ale jeśli ów arogant myśli, że to nowe to tylko trend, moda czy dieta na krótką chwileczkę to jest w nader grubym błędzie. Nie ma żadnego przypadku w tym, że coraz więcej mięsnych firm wchodzi w jarstwo, wege czy jak ów jegomość lekceważąco to zwie zamienniki. Te firmy zaczynają rozumieć, że myśląc o przyszłości trzeba sobie wypracować drugą biznesową rączkę, nóżkę czy ramię, żeby nie zostać z ręką w wyłącznie mięsnym nocniku. I należy spodziewać się stopniowego zwiększania się tej nowej odnogi, bo będzie to konieczność.

    Odpowiedz
  • brawo 2021-03-22 12:18:16

    Jak ten gość zacznie w swojej firmie produkowac zamiennki to strach bedzie kupic, on nienawidzi weganów

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!