Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Ponad 60% Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu (badanie)

Norweska Rada ds. Ryb i Owoców Morza każdego roku przeprowadza badania na
25 rynkach, w tym również w Polsce, dzięki którym pozyskuje informacje o nawykach żywieniowych konsumentów. Tegoroczne wyniki pokazują, że ponad 70% Polaków chciałoby zwiększyć ilość ryb i owoców morza w diecie.

Ponad 60% Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu (badanie)
Ponad 60% Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu (badanie), fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 25-08-2020, 09:39

Indeks konsumentów owoców morza (ang. The Seafood Consumer Index) to co roczne badanie prowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza, które ma na celu obserwowanie zmian w zachowaniach konsumentów oraz określenie ich preferencji konsumpcyjnych. Jest to największe na świecie badanie, w którym bierze udział 25 tys. respondentów z 25 rynków.

Dzięki badaniom Norweska Rada pozyskuje dane dotyczące spożycia ryb i owoców morza.
W obliczu panującej pandemii jest to niezwykle ważne, ponieważ pozwala do pewnego stopnia przewidzieć jak będzie kształtowała się przyszłość przemysłu rybnego.

„Ostatnie miesiące zmieniły codzienne nawyki zakupowe jak i żywieniowe konsumentów. Coraz więcej osób robi zakupy spożywcze online oraz przyrządza posiłki w domu, a także znaczna część ludzi zwraca większą uwagę na zdrowe odżywianie, które ma im między innymi pomóc wzmocnić odporność.” - mówi dr Lars Moksness, analityk ds. owoców morza w Norweskiej Radzie ds. Ryb i Owoców Morza.

Polacy chcą jeść więcej ryb i owoców morza

Wyniki badania The Seafood Consumer Index pokazują, że konsumenci chętnie sięgają po ryby
i owoce morza głównie ze względu na ich cenne wartości odżywcze oraz walory smakowe. Respondenci wskazują również na duże znaczenie zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa żywności.

W Polsce sytuacja jest stabilna, badania pokazują, że 64% Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu lub więcej. Co plasuje Polskę w zestawieniu wyżej niż Niemcy, ale niżej niż Wielką Brytanię, Francję czy Włochy.

Ponadto ryby i owoce morza cieszą się coraz większą popularnością i Polacy deklarują, że chcieliby spożywać je w większej ilości. Wśród osób w wieku 20 – 34 lat aż 76% z nich deklaruje, że chciałoby jeść więcej ryb owoców morza, a w grupie wiekowej 35 – 49 lat jest to 86%. Co wskazuje, że z roku na rok zapotrzebowanie na tego typu produkty będzie rosło.

Wyniki badania pokazują, że ryby i owoce morza cieszą się dużą popularnością, a Polacy wyrażają coraz większą chęć ich spożywania. Istnieje jednak wiele czynników, jak na przykład dostępność czy cena, które ostatecznie weryfikują czy deklaracje zostaną zamienione w czyny i pozwolą Polakom na prowadzenie zdrowszego trybu życia.

 „Sektor owoców morza ma ogromy potencjał w kształtowaniu i umacnianiu nawyków żywieniowych konsumentów. Dla Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza i norweskiego przemysłu rybnego to wyzwanie, aby docierać do jeszcze szerszego grona odbiorców z rzetelnymi informacjami i pomóc konsumentom w zrealizowaniu ich postanowień dotyczących włączenia większej liczby owoców morza do diety.” - mówi Moksness.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ryby RSS ALERT    /    owoce morza RSS ALERT    /    Norweska Rada ds. Ryb i Owoców Morza RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • wawa 2020-09-02 08:06:17
    jedzenie ryb to niszczenie życia w morzach i oceanach, w Bałtyku rybacy wymordowali dorsza, ludzi jest za dużo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.28.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!