Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Animeksu: Odchodzimy od sprzedaży surowego mięsa na rzecz produktów wysoko przetworzonych

W 2009 r. utrzymaliśmy eksport na poziomie podobnym do zeszłorocznego. W tym momencie stawiamy przede wszystkim na produkty zawierające wartość dodaną. Odchodzimy od sprzedaży surowego mięsa na rzecz produktów wysoko przetworzonych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Nowakowski, prezes firmy Animex.

Prezes Animeksu: Odchodzimy od sprzedaży surowego mięsa na rzecz produktów wysoko przetworzonych

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 02-12-2009, 20:28

- Z powodu niskiego pogłowia, koszt polskiego mięsa jest jednym z najdroższych w Europie. Dlatego tylko wysoko przetworzone produkty, zawierające wartość dodaną, można dobrze sprzedać na rynkach zagranicznych, takich jak np. Japonia - ocenia Dariusz Nowakowski.

Prezes Animeksu uważnie obserwuje rynek. - Jedyne przejęcie, jakie ma sens to w obecnej sytuacji przejęcie strategiczne. Przyglądamy się rynkowi, ale w tej chwili nie widać na nim podmiotu, który Animex chciałby przejąć - mówi Nowakowski. - Mamy mocne marki. Naszą strategią jest zaspokojenie potrzeb klienta w sposób dla nas dochodowy. Akwizycje mogą się zdarzyć, ale nie są czymś niezbędnym dla naszego dalszego rozwoju - dodaje.

Odnośnie 2010 r., prezes Animeksu jest optymistą. - Liczę na to, że rynek mięsa będzie się wzmacniał. Dla mojej firmy jest bardzo istotne, żeby polska żywność była postrzegana na świecie, jako towar dobrej jakości. Silne firmy wysyłając na rynki zagraniczne dobre jakościowo produkty, w pewnym stopniu promują się nawzajem, jako zakłady z Polski - zaznacza Dariusz Nowakowski. - My mamy swój udział w rynku. Bardzo się z tego cieszymy, ale zdajemy też sobie sprawę, że jesteśmy tylko częścią rynku - akcentuje.

Dodaje, że cieszy się, kiedy na świecie popularnością cieszą się polskie produkty. - To pomaga również nam - zauważa prezes firmy Animex. - Także fundusze promocji mogą wesprzeć promocję polskiego mięsa w UE i w krajach trzecich. Pod warunkiem, że będą efektywnie użytkowane. Jak przy każdej inwestycji w firmę bądź markę: ilość pieniędzy jest ważna, ale efektywne ich wykorzystanie jest kluczowe - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Nowakowski RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    fundusze promocji RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT

KOMENTARZE (12)

  • tomasz 2009-12-03 07:08:36
    To prawda macie zakłady z tradycjami szkoda .że sąprzykrywką produkującą do importu z usa a stategia firmy to projekt firmy smitshfild food \'Polska ilowa europy\' obecne ceny są niskie w poruwnaniu z europejskimi a trzeba jeszcze doliczyc transport Polskie gospodarstwa produkują lepszy towar od ferm amerykańskich i powinniście to wykorzystac obnizanie cen powoduje to że ludzie prowadzą ubój gospodarczy [na wsi i w mieście]bo rużnice na skupie i w sklepie są ogromne zamiast myślec o przejęciach sprubujcie to zmienic ROLNIK terz jest konsumentem ktury kiedyś kupował na kilogramy a teraz na plasterki gdy mu braknie tego zwłasnego uboju NISKIE CENY=BIEDNY ROLNIK =BRAK ZBYTU ikonkurencja w postaci uboju gospodarczego otym że nie możemy inwestowac w chlewnie podnosząc jakośc i wydajnośc nie wspomniałem bo wy tego nie chcecie POLSKA ILOWA EURPY [wielkie amerykańskie fermy smitha]
  • Witek 2009-12-03 08:08:46
    Panie Tomaszu widzę tu wiele emocji. Ale bardzo bym prosił aby pisać zgodnie z polską ortografią. Najlepiej wcześniej tekst napisać w Word a program sam podkreśli wyrazy napisane nie poprawnie. Klikając na dany wyraz automatycnie napisze się on poprawniw. Proszę pamiętać iż teksty z tak rażącymi błędami ortograficznymi nie są traktowane poważnie. I niech Pan nie używa zagranicznych zwrotów których znaczenia Pan nie rozumie i nie posługuję się płynnie danym językiem. Gdyż Pana cytat \"Polska ilowa europy\" można zrozumieć w wolnym tłumaczeniu \"Polska to miłość Europy\" lub \"Polska Kocha Europę\". Jak Pan sam widzi nie mam pojęcia co Pan chciał przekazać. Dlatego też sugeruje, z całym szacunkiem poprawić swoją ortografię i gramatykę gdyż nie bardzo wiadomo co Pan chciał przekazać na tym formum. Pozdrawiam.
  • Witek 2009-12-03 08:21:35
    Poza tym mały komentarz do artykułu. To co powiedział Pan Prezes znane jest wszystkim graczom na rynku co najmniej od 15 lat. Gdyż już wtedy prywatni przetwórcy skupili się na produkcji wędlina a nie mięsa. Jak widać wielkie molochy dopiero teraz odkrywają pewne realia rynku. Ale też nie do końca. Bo jak wszystkim wiadomo możliwości Animexu sa bardzo duże tylko niestety tej firmie zawsze brakowało kreatywności i pomysłów. Spójrzmy chociaż na najbardziej znane PRODUKTY a nie marki. Berlinki to wymysł Morlin gdy nie były one w Animexie, Kindziuk - to PMB, wyroby na szro to Duda, Jedynki to indykpol, wyroby z cielęcina to M-W lub generalnie Śląsk. O lisieckich wyrobach nawet nie wspominam. Nic tu nie ma z Animexu! Po drugie Panie Prezesie ja znam osobiście przynajmniej dwa pomysły jak sprzedawać mięso z wartością dodaną nie mniejszą od wędlin. Pewnie dwa - trzy lata po konkurencji Państwo wdrożycie podobne programy. Ale naprawdę przyjrzałbym się dokładnie temu co robi marketing w Pana firmie. Bo w porównaniu z konkurencją robi nie wiele. Na co mogę dac liczne i konkretne dowody.
  • tomasz 2009-12-03 08:29:14
    podaję ceny europejskie żródło FARMER Niemcy 1,36 Holandia 1,28 Austria 1.290 belgia1,242 WLOHY 1,462 Hiszpania 1,366 Dania 1,269 ero POLSKA 1,15 DUDA wpszeliczeniu na żywca Europa4,62-3,90 dzis płacili na spędzie 3,30 I KTO MA NAJTAŃSZY ZYWIEC czy pan prezes potrafi czytac
  • tomasz 2009-12-03 08:44:23
    Szanowny Panie Witku jestem prostym rolnikiem a nie polonistą a program Ilowa... to likwidacja Polskich gospodarstw i dudowa wielkich ferm Amerykańskich {ofset do zakupu f 16)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!