Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Animeksu: Przemysł mięsny boryka się z własną nieefektywnością

Dobre w czasie kryzysu jest to, że dotyka wszystkich tak samo. Jak mówią: dla spadochroniarzy przeciwnika ziemia jest tak samo twarda - powiedział Dariusz Nowakowski, prezes firmy Animex na II Forum Rynku Spożywczego.

Prezes Animeksu: Przemysł mięsny boryka się z własną nieefektywnością

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 24-11-2009, 12:03

W ocenie Dariusza Nowakowskiego kryzys ma to do siebie, że wyostrza perspektywę. - Sygnały z rynku są bardziej wyraźne. Sygnały wewnątrz organizacji również - tłumaczył prezes Animeksu. - Wszystkie błędy, które można było przetrzymać w czasie wzrostu, nagle robią się bardzo bolesne - akcentował.

Jego zdaniem kryzys wpłyną na każdego uczestnika rynku mięsa. - W Polskim przemyśle mięsnym borykamy się z trzema głównymi problemami. Pierwszy to koszt materiałów, których używamy do produkcji. W porównaniu z innymi krajami europejskimi są one bardzo wysokie. Borykamy się też z naszą własną nieefektywnością. W porównaniu z czołowymi producentami w Europie, a tak musimy cały czas myśleć, jesteśmy bardzo niewydajni. Trzecim problemem jest zrozumienie administracji państwowej dla naszego przemysłu. Jego brak nie pomaga nam rosnąć i rozwijać się jako konkurent w Europie - mówił Nowakowski.

- Nie oszukujmy się. Nie możemy myśleć, że rynek polski jest pępkiem świata. To jedynie jego mały kawałek - zaznaczył prezes Animeksu. - Jednak jako członek UE, mamy coś wspaniałego. Tym czymś jest dostęp do Europy, bez żadnych ceł - dodał.

Dariusz Nowakowski podkreślał, że poważnym hamulcem dla polskiego przemysłu mięsnego jest brak efektywności. - Mam nadzieję, że to się poprawi. Aby tak się stało, trzeba przestać myśleć o rzeczach, które są od nas niezależne: kredyty bankowe, złotówka... Ja na ogół spędzam bardzo mało czasu na martwieniu się rzeczami, na które nie mam wpływu. Cały swój czas spędzam na myśleniu o rzeczach, na które mam wpływ - stwierdził prezes Animeksu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Nowakowski RSS ALERT    /    Animex RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    II Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Czarna Żmija 2009-11-25 12:18:44
    Byłem na forum. Najwieksze wrażenie na mnie zrobiło wystapienie Prezesa Bakalandu. Ale nie o tym chciałem mówić. Z kilkoma stwierdzeniami muszę się tu zgodzić z Prezesem Animexu. Z tym iż nie są one zbyt odkrywcze, jak to że nie należy się zajmować rzeczami na które nie mamy wpływu, czy to że nasz rynek nie jest pepkiem świata. Podobało mi się też stwierdzenie iż \"dla spadochroniarzy przeciwnika ziemia jest tak samo twarda\". Idąc tym porównaniem trzeba jasno stwierdzić iż tam gdzie Animex strzela z armat i bombarduje z powiertza, konkurencji wystarczają karabiny maszynowe i dobrze wyszkolona piechota. Tam gdzie Animex używa czołgów najczęściej są bagna a konkurecji wystarczą do odparcia tych kosztownych ataków kilka dobrze okopanych armat p-panc. Generalnie rzecz ujmując, Panie Prezesie, używa Pan sił nieadekwatnie do potrzeb a najczęściej są to siły dobrze opłacone i ... słabiej wyszkolone niz u konkurencji. Przykładów mogę dać wiele aby nie być gołosłownym. SPRZEDAŻ - nikt w konkurencji (a przynajmniej tej poważniejszej) nie zatrudni na stanowiska dyrektora ds. handlu czy sprzedaży człowieka który nie zna rynku. A ostatnio odwiedzał hurtownie własnie jakiś dyrektor z Animexu który znał tylko rynek warszawski i dopiero zapoznawał się z rynkiem, w Polsce. Ciekawe czy jest ktokolwiek zatrudniony w Animexie który by z pamięci potafił narysować mape odbiorców na rynku tradycyjnym (70% całości udziału w rynku) w całej Polsce. Oczywiście wraz z odpowiednią legendą tak aby można na jej podtawie zaplanowac sensowna strategię!!! Albo jest ktokolwiek który zna się na prowadzeniu magazynów własnych bądź sieci sklepów firmowych (ok. 15% rynku)? Wątpie. O sieciach nie wspominam bo zaistnienie w nich to kwestia pieniędzy nie zaś umiejętności. No to ustalone dział handlowy słabszy od konkurencji. Przejdźmy do tzw działu kadr lub jak kto woli do zarządzania zasobami ludzkimi. Ostatnio w kilku firmach badałem ten problem pod względem kosztowym. Średnio koszt tego działu (kadr) na jedną osobę zatrudnioną w firmie mięsnej wynosił 29,96 zł. brutto. Nie wiem jaki wskaźnik jest w Animexie ale śmiem przypuszczać iż jest on co najmniej dwa razy wyższy. A firmy które badałem też nie należały do \"orłów\" w tym zakresie. O kosztach tzw. \"biurowca\" w Warszawie nawet nie wspomnę ale z dostępnych mi danych z przed 5-ciu lat był on wyższy niż koszt 2 działów handlowych w dużych, ogólnopolskich firm mięsnych razem wziętych! Temat warty przemyśleń. Nieprawdaż?
  • Mrito 2009-12-01 16:20:39
    Dużo prawdy Czarna Żmijo, za dużo jednak przypuszczeń... Koszt biurowca może z zewnątrz wygląda na wysoki, ale musisz pamiętać, że jest własnością Animexu od ponad 20 lat i już się dawno zamortyzował. Koszty powierzchni są więc porównywalne do każdego innego w innym miejscu. Prezes Animexu jest znany z powiedzonek:) Pewnie ma obrytą na pamięć księgę aforyzmów lub coś podobnego... Co do zatrudniania miernot, to nie do końca się zgadzam - siłą rzeczy kiedy zatrudniasz nowego człowieka, lub promujesz wewnętrzznie z innego działu to doświadczenie przyjdzie z czasem. Nikt się nie urodził fachowcem - wiedza przychodzi z czasem i szkoleniami. Nie lekceważyłbym też siły Animexu, czasem rzeczywiście walą z armat do wróbli, ale w naszej rzeczywistości masa działa cuda...
  • Czarna Żmija 2009-12-02 10:02:16
    Chodziło mi o ludzki koszt biurowca. Po drugie w naszych czasach - PRECYZJA działa cuda. masą to się walczyło kiedyś (patrz Armia Radziecka). Teraz czas na precyzję (patrz US Army). Gdyż masa to niesamowite marnotrastwo sił i środków. Dlatego pozwolę sobię lekceważyć Animex. Gdyż aby precyzyjnie działać trzeba mieć wiedzę. A skąd w Animexie wiedza na temat handlu i marketingu skoro nikt powyżej kierownika regionu po rynku się nie porusza. Bo po co? Lepiej pilnować stołków. Ostatnio jeden z hurtowników próbował się przez tydzień skontaktować z kimś z Animexu aby poważnie porozmawiać o handlu. I co? Nic, bo nr telefonu nie ma nawet na stronie internetowej!!! Zaprawdę powiadam - wesoła firma. PS. obrót miesięczny hurtownika - ok. 5000 000 netto.
  • tomasz 2009-12-02 11:07:05
    GDYBY GŁUPOTA MIAŁA SKRZYDŁA TO PREZESI BY FRUWALI jestem rolnikiem chodowcą świń ale też KONSUMENTEM obecnie byłym bo jeżeli za kilo kiełbasy z byle habaniny pochodzącej z importu mam zapłacic cztery kilogramy żywca to wolę zabic kabana izrobic ją samemu .mieszkam obok miasta ,prawiie każdy z jego mieszkańców zabił sobie świnie na święta korzystając z niskich cen żywca jakie płacicie rolnikom wiem bo sam sprzedałem ich wiele obniżajcie ceny w skupie a nikt nie pójdzie do sklepów czy wy barany to rozumiecie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!