Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Cedrobu: Promocja polskiej żywności leży w rękach polskich firm, a nie rządu

- Promocja polskiej żywności leży w rękach polskich firm, a nie rządu. Oczywiście, jeśli pojawią się jakieś problemy czy restrykcje to jednostki konsularne muszą je rozwiązywać. Ale nikt za mnie nie wymyśli w jaki sposób mam promować swoje produkty na rynku arabskim czy chińskim - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Goździkowski, prezes Cedrobu.

Prezes Cedrobu: Promocja polskiej żywności leży w rękach polskich firm, a nie rządu
Andrzej Goździkowski, prezes Cedrobu, fot. PTWP

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 21-09-2018, 11:09

Andrzej Goździkowski przyznaje, że rola polityków w otwieraniu nowych kanałów sprzedaży żywności jest olbrzymia.

- Negocjowanie umów, łagodzenie restrykcji wynikających z ASF czy ptasiej grypy to zawsze twarde negocjacje. Gdybym był politykiem, nie jeździłbym do Indii, Singapuru i nie otwierał nowych rynków tylko załatwił, żeby kraje, do których już mamy dostęp, adresowały problem ASF tylko do wycinka: powiatu, gminy, najwyżej województwa, a nie całej Polski. To jest ważniejsze niż kolejne nowe rynki - mówi.

Prezes Cedrobu jest zdania, że o promocję polskiego mięsa zagranicą producenci muszą zadbać sami.

- Promocja polskiej żywności leży w rękach polskich firm, a nie rządu. Oczywiście, jeśli pojawią się jakieś problemy czy restrykcje to jednostki konsularne muszą je rozwiązywać. Ale nikt za mnie nie wymyśli w jaki sposób mam promować swoje produkty na rynku arabskim czy chińskim. Oczywiście, rząd jest po to, żeby uzgodnił, że Chiny w końcu będą od nas kupować i traktować nas po partnersku, czego do końca nie ma. Bo dziś nie sprzedajemy tam ani drobiu ani mięsa czerwonego. To jest polityka Chińczyków, którzy mają takie a nie inne podejście do Polski. Pytanie czy rząd potrafi wymóc na nich zmianę tego podejścia czy nie. Strona chińska na razie nie wpuszcza polskiej żywności - dodaje.

Goździkowski wskazuje, że daleki jest od obwiniania polskiego rządu za przedłużające się uzgodnienia z Chinami w sprawie ostatecznego brzmienia protokołu.

- Skoro po drugiej stronie jest niechęć to cóż można zrobić. Musimy sprzedawać tam, gdzie nas chcą. A będą nas chcieli jeżeli będziemy się dobrze promować, ale nie obecnością na targach i wydawaniem rautów - podsumował.

Zachęcamy do lektury pełnej treści wywiadu z prezesem Cedrobu. Z Andrzejem Goździkowskim rozmawialiśmy o kondycji polskiego sektora drobiarskiego i wieprzowego, konsolidacji branży mięsnej, patriotyzmie konsumenckim oraz sytuacji na rynku pracy. (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Goździkowski RSS ALERT    /    Cedrob RSS ALERT    /    promocja polskiej żywności RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    eksport polskiej żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Producent 2018-09-24 10:56:51
    Prezes nie wie w czym tkwi dziś problem współpracy z Chinami bo skąd ma wiedzieć? A z innej strony doświadczenia promocyjne Polskiego mięsa drobiowego ze strony Cedrobu są nad wyraz skromne więc która firma ma promować naszą żywność skoro najbogatsza przez ostatnie lata prawie nić w tym zakresie nie zrobiła?
  • Akcjonariusz 2018-09-24 12:19:38
    promocja zywności to również odpowieni poziom etyki biznesu i podejście do akcjonariuszy Gobarto, a jak ich traktuje Cedrob to "słychać" na wszystkich forach, może pora zacząc od siebie i nie próbować wydzierać za grosze akcji Gobarto od drobych akcjonariuszy, używając manipulacji na GPW

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.21.4.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!