• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Drosedu: Branża drobiarska spodziewa się pogorszenia sytuacji

Druga połowa roku nie będzie raczej tak optymistyczna dla branży drobiarskiej, jak pierwsza. Branża spodziewa się pogorszenia sytuacji, związanego głównie z wysokimi cenami soi i zbóż na rynkach światowych, co bezpośrednio przekłada się na rekordowe ceny żywca drobiowego w Polsce i na świecie - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2012, 14:18
Prezes Drosedu: Branża drobiarska spodziewa się pogorszenia sytuacji
Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jak ocenia Pan I półrocze na rynku drobiu?

- Sytuacja w I półroczu 2012 była dość dynamiczna, koniunktura w zakresie ilościowym sprzyjała branży drobiarskiej. Produkcja wzrosła o ok. 17 proc., ale gro przyrostu było związane z ciągle rosnącym eksportem drobiu, który stanowi już ponad 30 proc. produkcji. Problem stanowi jednak wzrost kosztów wytwarzania - cena paszy w ciągu pierwszego półrocza wzrosła o 15 proc., a do dziś o ponad 20 proc. w stosunku do cen ze stycznia, natomiast ceny detaliczne drobiu pozostały na poziomie zbliżonym do zeszłego roku (z korektą poniżej 5 proc.). To niewątpliwie wpływa na spadającą rentowność ubojni drobiu.

- Czy na rynku dojdzie do ruchów w zakresie konsolidacji?

- Taka ewentualność zawsze istnieje, zwłaszcza w obecnych realiach. Wszechobecny kryzys, hamująca gospodarka - takie czynniki sprzyjają przejęciom. Dużym problemem branży jest liczba firm funkcjonujących na rynku (3000 zakładów mięsa czerwonego i prawie 300 mięsa białego). To powoduje konkurencję cenową i w efekcie znaczny spadek marż, co w przypadku dłuższej dekoniunktury szybko kończy się brakiem wypłacalności firmy. Wydaje się, że taka trudna sytuacja ekonomiczna branży przyśpieszy procesy konsolidacji. Dodatkowo, rozwój wielkiej dystrybucji, zwłaszcza dyskontów, wymusza koncentrację produkcji w dużych zakładach.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kupiec 2012-08-25 18:56:37

    jeju....... jaka to jest fatalna firma a pan prezes chyba nie widzi że jego firma znika z rynku? kiedyś jeszcze byli znaczącym dostawcą do biedronki, teraz mało ich w biedronce, w intermarche w ogóle a reszta ..... po troszku:-)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!