Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Mięso

Prezes Drosedu: Handel ze Wschodem jest trudny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2015, 09:31
Rynek wschodni jest bardzo trudny. Łatwiej działa się na rynkach, które funkcjonują w sposób racjonalny i przewidywalny, gdzie sytuacja uzależniona jest w większym stopniu od ekonomii niż od innych czynników - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.
Prezes Drosedu: Handel ze Wschodem jest trudny
Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed (fot. mat.pras.)

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jak ważne były dla Pana firmy kontakty gospodarcze z kontrahentami na Wschodzie?

Kontakty gospodarcze naszej firmy ze wschodnimi kontrahentami nie miały wielkiej skali w odniesieniu do całości naszego biznesu jako grupy kapitałowej, choć już w poszczególnych spółkach ich udział bywał czasami bardziej znaczący. Natomiast trzeba przyznać, że handel ze Wschodem pozwalał nam na lepsze zarządzanie bilansowaniem całości produkcji. Dzięki niemu mieliśmy możliwość zagospodarowania produktów, które są trudniejsze do sprzedania na polskim rynku. Pod tym względem sytuacja sprzed embarga była dla nas wygodniejsza niż obecna. Precyzując, w kurczaku mamy kilka elementów, spośród których najlepiej sprzedaje się filet i to ten produkt jako kraj eksportujemy na zachód Europy. Nieco trudniej handluje się tylnymi elementami. Część z nich była sprzedawana do Rosji. Mamy też kości, z których powstaje mięso odkostnione mechanicznie, czyli MOM. Również ten produkt był częściowo lokowany na rynku rosyjskim.  

- Dlaczego wybrał Pan kraje Wspólnoty Niepodległych Państw na miejsce robienia interesów?

Dla nas decydująca była skala rynku oraz jego charakterystyka - inne oczekiwania odbiorców niż w przypadku rynku wewnętrznego czy rynków zachodnich. Nie bez znaczenia była też bliskość rynków wschodnich. Eksport odbywał się z zakładu w Siedlcach, którego położenie geograficzne ułatwiało kontakty handlowe.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!