Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Drosedu: Inwestujemy w rozwój potencjału produkcyjnego

Cała branża drobiarska notuje w tym roku dobre wyniki. Jedną z przyczyn był ubiegłoroczny kryzys, który zadziałał na nas pozytywnie. Dlatego, że Polsce mięso drobiowe jest ciągle postrzegane, jako "to tańsze" - powiedział Jacek Lewicki, prezes Drosedu na III Forum Rynku Spożywczego.

Prezes Drosedu: Inwestujemy w rozwój potencjału produkcyjnego

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 20-11-2010, 12:45

Na zachodzie konsumenci oceniają drób przez pryzmat jego wyższych niż w przypadku mięsa czerwonego walorów zdrowotnych, niższej zawartości tłuszczu, dobrej przyswajalności dla organizmu czy nawet łatwości w przygotowaniu. W Polsce wciąż kluczowa jest niższa cena. - W zeszłym roku różnica w koszcie wieprzowiny i drobiu była bardzo znacząca. Obecny rok to kontynuuje. Odnotowujemy przyrost produkcji drobiu na poziomie 11-12 proc., podczas gdy przyrost produkcji wieprzowiny oscyluje w okolicach zera - zauważył Jacek Lewicki. - Bardzo dużo drobiu idzie na eksport, blisko 30 proc. w skali kraju. Wysyłamy je głównie do krajów unijnych. Wzrost eksportu osiągnął w tym roku ok. 20 proc. W przypadku półtusz wieprzowych, raczej importujemy je z Niemiec czy Holandii - dodał.

Polski drób nadal jest konkurencyjny na rynkach UE. - To oczywiście przekłada się na dobre wyniki branży oraz podejmowane przez firmy drobiarskie inwestycje. W latach 2005-2006 inwestowały one przede wszystkim w dostosowanie zakładów do standardów unijnych. Dzisiaj wszyscy w branży drobiarskiej inwestują w rozwój potencjału produkcyjnego. To konieczne przy dużym wzroście dynamiki konsumpcji w Polsce, gdzie wzrosła ona w bieżącym roku o 3-5 proc., i za granicą - tłumaczy prezes Drosedu. - Po utracie jednego z zakładów w 2008 r. nasza firma przeszła okres restrukturyzacji. W zeszłym roku zamknęliśmy dużą inwestycję w Roldrobienależącym do Grupy zakładzie w Tomaszowie Mazowieckim. Zainwestowaliśmy tam prawie 30 mln zł w przetwórczą część zakładów, która została gruntownie unowocześniona. Nasza linia do produkcji parówek jest jedną z najnowocześniejszych w Europie - podkreślił.

- Teraz staramy się robić to, co wszyscy, czyli optymalizować produkcję. Inwestujemy w procesy produkcyjne, które pozwolą nam być konkurencyjnymi nie tylko w Polsce, ale także na rynku UE. Dla przykładu, podjęliśmy inwestycje w zakładzie w Siedlcach, który rozbudowujemy, aby usprawnić, tam gdzie to jeszcze możliwe, proces przetwórstwa mięsa a przede wszystkim jego pakowania - powiedział Lewicki. - Opakowania są dzisiaj kluczowe. Pracując dla nowoczesnych kanałów dystrybucji, trzeba dostosować się do ich wymagań - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Lewicki RSS ALERT    /    Drosed RSS ALERT    /    Roldrob RSS ALERT    /    III Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    cena RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    handel nowoczesny RSS ALERT

KOMENTARZE (4)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Mary 2010-11-20 12:52:36
    Przystojniak!
  • john 2010-11-20 18:53:05
    Frankenstein 3d
  • Koziołek 2010-11-22 05:51:29
    żenada że ktoś pisze takie bzdury pt;drób pro-zdrowotny a byczki ,cielaczki jesteście ciężko Chemiczne..!
  • ciekawy 2010-11-22 10:22:03
    Jakie bzdury?

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!