• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Drosedu: Rośnie popularność drobiowych półproduktów gotowych do użycia oraz półki premium

Segment premium ma duże szanse rozwoju. W przypadku mięsa surowego proces ten następuje wolniej niż w szeroko pojętym przetwórstwie, ale z roku na rok można zauważyć coraz więcej nowości - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Drosedu.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2011, 19:32
Prezes Drosedu: Rośnie popularność drobiowych półproduktów gotowych do użycia oraz półki premium
Jacek Lewicki, prezes Drosedu

- Czy zauważa Pan zmiany w koszyku zakupowym przeciętnego konsumenta mięsa?

- Zgodnie z naszą obserwacją, w przypadku mięsa, oprócz ciągłej weryfikacji ceny, konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na jakość i producenta. Pożądane są wyroby od sprawdzonych firm, oferujących bezpieczne produkty. Mięso ma być świeże i pochodzić ze sprawdzonego źródła. W przypadku drobiu najchętniej kupowane nie są już tuszki, ale elementy, a wśród nich filet i ćwiartka - półprodukty gotowe do użycia. Konsumenci zwracają również uwagę na porcję. Systematycznie wzrasta liczba produktów konfekcjonowanych dostępnych na półce samoobsługowej. To jednoznacznie wskazuje na ogólnie panujący trend „życia w biegu" i szanse rozwoju produktów gotowych do użycia. Duże szanse rozwoju ma segment premium. W przypadku mięsa surowego proces ten następuje wolniej niż w szeroko pojętym przetwórstwie, ale z roku na rok można zauważyć coraz więcej nowości.

- W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek w perspektywie długoterminowej?

-
Rynek mięsa będzie nadal ukierunkowany na utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Styl życia coraz większej liczby Polaków ewidentnie sprzyja zakupom produktów konfekcjonowanych, od razu przyprawionych lub przygotowanych do spożycia. Żyjemy w czasach ogromnego pośpiechu i wszechobecnego braku czasu. Nasze nawyki żywieniowe będą upodabniać się do tych z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Holandii.

- Drób będzie nadal zyskiwał na popularności?

- Proces edukowania polskich konsumentów na temat walorów mięsa drobiowego trwa. Liczymy, że dzięki projektom promocyjnym zwiększy się świadomość wysokich wartości odżywczych oraz niskiej zawartości tłuszczu mięsa i wyrobów drobiowych. Na bardziej dojrzałych rynkach europejskich właśnie tak są one postrzegane. I takie postrzeganie drobiu oraz bardzo korzystny stosunek jego jakości do ceny powoduje wzrost spożycia w Polsce mięsa drobiowego per capita oraz spadek spożycia wieprzowiny. Mamy nadzieję, że ten trend rozwoju rynku utrzyma się.

- Czy zauważa Pan „skracanie półki" z mięsem w sklepach wielkopowierzchniowych? 

- Nie zauważyliśmy skracania półki samoobsługowej u naszych klientów. Wręcz przeciwnie - poszerza się liczba dostępnych elementów. To nieodzownie wskazuje na potrzebę słuchania konsumenta przez dystrybutora i producenta.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!