Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Drosedu: Rynek drobiu dojrzewa do fuzji i przejęć

Wydaje się, że nadchodzi czas dojrzewania rynku do przejęć i fuzji w branży drobiarskiej. Sytuacja zmierza do utworzenia się min. 3-4 organizacji o udziałach rynkowych powyżej 10 proc., co w przyszłości pozwoliło by ustabilizować ceny, poprawić efektywność produkcji i rentowność największych firm drobiarskich - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

Prezes Drosedu: Rynek drobiu dojrzewa do fuzji i przejęć
Jacek Lewicki, prezes Drosedu

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 23-08-2011, 14:31
- Będą przejęcia w branży drobiarskiej?

- Polska jest krajem sprzyjającym inwestorom, nie tylko ze względu swoje położenie geograficzne, ale także ze względu na ciągle pozytywne opinie ekonomistów i skalę naszego rynku wewnętrznego. Polski rynek drobiarski od kilku lat rośnie, ostatnio 7-8 proc. rocznie. Prawie wszystkie duże polskie firmy drobiarskie dynamicznie rozwijają produkcję organicznie. Wydaje się, że nadchodzi czas dojrzewania rynku i przejęć, oraz fuzji, tak, aby utworzyły się min. 3-4 organizacje o udziałach rynkowych powyżej 10 proc., co w przyszłości pozwoliło by ustabilizować ceny, poprawić efektywność produkcji i rentowność największych firm. Drosed jako część Francuskiej Grupy LDC jest aktywnym uczestnikiem europejskiego rynku, sami również prowadzimy konsolidację branży posiadając w Grupie 3 duże firmy - Drosed, Roldrob i Sedar. Jesteśmy otwarci na nowe akwizycje w sektorze, pod warunkiem, że będą one odpowiadać naszej strategii.

- Czy słaby sezon grillowy mocno wpłynie na wyniki firm w tym roku?

- Popyt konsumenta na produkty grillowe oraz poziom zamówień dystrybutorów i sklepów są ściśle związane z warunkami pogodowymi. Za nami półmetek wakacji i niestety aura nas nie rozpieszczała. Lipiec nie był najlepszym miesiącem na sprzedaż produktów grillowych, ale liczymy, że sierpień będzie przychylniejszy. Przewidujemy, że ostatecznie zakładany efekt sprzedażowy Grupy Drosed zostanie osiągnięty, tym bardziej, że sezon grillowy trwa od połowy kwietnia do połowy września. Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Lewicki RSS ALERT    /    Drosed RSS ALERT    /    fuzje RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    grillowanie RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • X 2011-08-24 08:40:17
    Widzę na dzień dzisiejszy tylko dwie firmy z możliwością osiągnięcia 10% rynku: Cedrob i ewentualnie Drosed, reszta jest zbyt słaba...
  • Znawca 2011-08-24 09:10:27
    Drosed ze swoją polityką cenową i handlową to bardziej będzie się kurczył niż rozwijał. Ale to już polityka pana S.
  • Witek (co się na niczym nie zna) 2011-08-24 11:54:52
    Drosed ma potężne problemy na rynku tradycyjnym który stanowi ok. 65% całości sprzedaży w Polsce. Trochę lepiej radzi sobie w sieciach. A wzrost produkcji zawdzięcza w dużej mierze eksportowi (w stosunku do innych firm drobiarskich). Nie mniej dział handlowy jest źle zarządzany i Drosed mógłby mieć przynajmniej o 15-20% wieksze przyrosty sprzedaży na rynku krajowych. Nie zmienia to faktu iż w ramach Grupy LDC ma on potęzne zaplecze finansowe i jest w stanie zwiększyć poprzez przejecia swój udział w rynku. Z tym iż opłacalnych przejęć na rynku drobiarskim jest jak na lekarstwo (w przeciwieństwie do branży mięsnej). A firmy wobec dobrej koniunktury długofalowej nie bardzo się \"palą\" do sprzedawania swoich akcji i udziałów. I w tym widzę problem.
  • Sobota 2011-08-24 12:38:38
    Jest kilka dobrze zarządzanych firm drobiarskich w Polsce takich jak P.D. Drobex (Rodzina Frischke) czy też IKO (Idziaszek) mają one jedenak problem ze skalą inwestycji, same nie są w stanie przejąć dużch podmiotów, chociaż Drobex-owi udało się nabyć w zeszłym roku Bydgoskie Zakłady Mięsne. Aby uzyskać powyżej 10% udziału w rynku tak jak powiada Prezes Lewicki to trzeba liczyć się z dziennymi ubojami rzędu 350-400tys. A tu w tych okolicach może poruszać się jedynie Cedrob po zakończeniu inwestycji. Drosed bije ok 140tys, Drobex ok 80tys na zmianie. Iko po rozbudowie dojdzie do ok 130 tys. Wszystko to pod warunkiem że będzie żywiec!! a w tej sytuacji największy problem ma Drosed, bo wszyscy wymienieni powyżej posiadają własny surowiec.
  • news 2011-08-24 14:50:37
    a gdzie Koziegłowy, Exdrob, Animex i inni w tej dyskusji..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!