Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes firmy Aktiw: Zrównoważona produkcja jaj często odbiega od wyobrażeń konsumentów (wywiad)

- Choć systematycznie poprawiamy warunki życia niosek, mamy obawę czy możemy się tym chwalić przed naszymi klientami. Choć jest to zrównoważona i dobra produkcja z najwyższą dbałością o dobrostan zwierząt, często odbiega ona od wyobrażenia konsumentów na temat życia zwierząt - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Adrian Wyrwiński, prezes zarządu firmy Aktiw Sp. z o.o., właściciela marki "Kotlina Natury".

Prezes firmy Aktiw: Zrównoważona produkcja jaj często odbiega od wyobrażeń konsumentów (wywiad)
mięso na wtorek
Adrian Wyrwiński, prezes zarządu firmy Aktiw Sp. z o.o. wskazuje, że produkcja jaj z zachowaniem najwyższego dobrostanu często odbiega od wyobrażeń wielu ludzi. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 12-10-2020, 17:23

Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl: Największe sieci handlowe w Polsce utrzymują, że do 2025 roku zrezygnują ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Czy to dobra wiadomość dla firm takich jak Kotlina Natury?

Adrian Wyrwiński, prezes zarządu firmy Aktiw Sp. z o.o.: Zdecydowanie wzrasta świadomość klientów, a tym samym troska o warunki, w jakich produkowana jest żywność. To trend utrzymujący się od kilku lat. Producenci odpowiadają na niego rozwijając produkcje alternatywne. Dzięki nim zwiększa się powierzchnia życia zwierząt, powstają nowe typy kurników i specjalne wybiegi, które pozwalają kurom na życie zgodnie z ich instynktami. Hodowcy muszą dostosować swoje firmy do zmieniających się standardów, inaczej coraz trudniej będzie im konkurować na europejskim rynku. Kotlina Natury posiada jedne z najnowocześniejszych i przyjaznych kurom kurników. Od kilku lat systematycznie inwestujemy w rozwój produkcji jaj ściółkowych i z wolnego wybiegu. I choć systematycznie poprawiamy warunki życia niosek, mamy obawę czy możemy się tym chwalić przed naszymi klientami. Choć jest to zrównoważona i dobra produkcja z najwyższą dbałością o dobrostan zwierząt, często odbiega ona od wyobrażenia konsumentów na temat życia zwierząt.

Z czego pana zdaniem wynikają te błędne wyobrażenia?

Zainteresowanie konsumentów warunkami produkcji, o którym przed chwilą wspominałem, jest jednoznacznie pozytywnym zjawiskiem. Przed nami jest jednak jeszcze ogrom pracy związany z edukacją i podniesieniem wiedzy przeciętnego konsumenta. Z jednej strony powinniśmy rozprawić się z wieloma mitami, na które często sam trafiam w prasie i źródłach internetowych. Z drugiej strony powinniśmy otwarcie dyskutować o wyzwaniach związanych z pogodzeniem wyobrażeń konsumentów i z koniecznością zapewnienia dostępności produktów dla potężnej i rosnącej globalnej populacji.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    Aktiw RSS ALERT    /    Kotlina Natury RSS ALERT    /    Adrian Wyrwiński RSS ALERT    /    jaja 2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.236.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!