Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes firmy Seder: Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie pochodzeniem drobiu

- Pod wpływem trendów promujących zdrową i naturalną żywność Polacy zaczynają poszukiwać dobrej jakości produktów. Coraz częściej czytają etykiety i komunikaty na opakowaniu. Przykładem zmiany nawyków żywieniowych jest sukces Kurczaka Zagrodowego - mówi Krzysztof Terlikowski, prezes firmy Sedar SA, produkującej Kurczaka Zagrodowego, w rozmowie z Małgorzatą Osuch, ekspertką PKO Banku Polskiego.

Prezes firmy Seder: Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie pochodzeniem drobiu
fot. materiały prasowe / Sedar

Autor: newsrm.tv
Data: 11-01-2016, 11:19

Kurczak Zagodowy - ze względu na to, że jest chowany wyłącznie w małych, rodzinnych gospodarstwach, nigdy nie będzie dostępny w masowych ilościach. Jest obecny w super- i hipermarketach oraz w dobrych sklepach w wielu miastach w Polsce.

Zagrodowy to produkt premium, droższy od kurczaka przemysłowego. - Zagrodowego wyróżnia o połowę dłuższy chów oraz specjalny sposób karmienia − wyłącznie naturalną karmą roślinną bogatą w surowce mineralne i witaminy, której składniki nie zawierają GMO. Zagrodowy chowany jest wyłącznie w małych, rodzinnych gospodarstwach położonych w czystym ekologicznie rejonie Podlasia, w kurnikach z dostępem do zagrody na powietrzu. Zagrodowe mają więcej przestrzeni do biegania, więc są mniej otłuszczone i regularniej umięśnione niż zwykłe kurczaki, a ich skórka jest cieńsza - tłumaczy Krzysztof Terlikowski.

Jeszcze kilkanaście lat temu kurczak był po prostu kurczakiem, klienci nie zwracali szczególnej uwagi na markę. Co najwyżej obowiązywał podział „mięso z marketu” i „z zaufanego sklepiku”.

- Polacy wciąż najchętniej kupują mięso „luzem” – na bazarkach lub w tradycyjnych sklepikach spożywczych. Dominujący w Europie sposób sprzedaży mięsa – dostępne w sieciach handlowych porcje na „tackach” – u nas przyjmuje się powoli, z uwagi na obawy konsumentów przed nieznanym pochodzeniem surowca - mówi prezes firmy Sedar.

Jak dodaje, widać jednak wyraźnie, że Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie pochodzeniem drobiu, sposobem jego odżywiania, tym, czy w jego mięsie znajdują się antybiotyki, jaką drogę przebywa mięso, zanim trafi na stół, w jakich warunkach jest przechowywane itp. Tendencja ta przekłada się na wzrost zainteresowania porcjowanym mięsem.

Kilka lat temu firma Sedar postanowiła uczynić Kurczaka Zagrodowego marką ogólnopolską.

- W 2010 roku podjęliśmy decyzję, że chcemy udostępnić unikalne produkty naszej marki szerszej grupie konsumentów. Ogólnopolska ekspansja oznaczała wzmocnienie sił sprzedaży, budowę sieci dystrybucji i zaawansowaną logistykę, co zawsze wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami i ryzykiem. Nam to się udało. Kluczem do sukcesu była, w mojej ocenie, wierność przekonaniu, że musimy zachować wartość i zalety naszych produktów. Jesteśmy to winni nie tylko klientom, ale i hodowcom Zagrodowego, którzy są bardzo sumienni i z zaangażowaniem podchodzą do swojej pracy. Dlatego, choć mijają kolejne lata obecności produktu na ogólnopolskim rynku, Kurczak Zagrodowy jest taki jak wtedy, gdy był dostępny tylko w regionie Podlasia. I to na pewno się nie zmieni -podsumowuje Terlikowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sedar RSS ALERT    /    Kurczak Zagrodowy RSS ALERT    /    Krzysztof Terlikowski RSS ALERT    /    rynek drobiu RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Kmieć 2016-01-12 11:00:48
    Panie terlikowski - nich Pan nie ściemnia z tą \"wyłącznie roślinną paszą\" dla Waszych brojlerów. Na całym świecie brojlery zjadają tylko roślinna paszę tylko, że na Podlasiu o tym nie wiedzą.
  • RSD 2016-01-18 12:45:35
    Prezes firmy Seder... SedAr!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!