Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Foodmakers: Cztery trendy dla rynku FMCG na najbliższe tygodnie

- Pierwsze dni strachu, w których zwyczaje zakupowe gwałtownie się zmieniły, są już za nami. W kolejnych tygodniach konsumenci będą się szykowali do nowej rzeczywistości, która prawdopodobnie będzie trwała parę miesięcy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Diego Ruiz, prezes Foodmakers.

Prezes Foodmakers: Cztery trendy dla rynku FMCG na najbliższe tygodnie
Diego Ruiz, prezes Foodmakers, fot. mat. prywatne

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 27-03-2020, 11:11

Diego Ruiz wyróżnia cztery nowe czynniki zakupowe, które w jego ocenie będą charakteryzować rynek FMCG w następnych miesiącach. Są to: zakupy na zapas, wzrost gotowania w domu, ostry spadek frekwencji zakupowej oraz obawa konsumencka w stosunku do bezpieczeństwa żywnościowego.

Zakupy na zapas to zjawisko, którego nasilenie wystąpiło od 11 do ok. 20 marca, kiedy sprzedaż np. puszek i słoików doświadczyła mocnych wzrostów.

- Ten trend opierał się na strachu przed niedoborem i będzie trwał dopóty dopóki nie wyjaśni się sytuacja gospodarki w związku z koronawirusem. Trzeba wziąć pod uwagę, że Polacy nadal wspominają o niedoborze w czasie komuny. Jednak po osiągnięciu pewnego poziomu zakupy na zapas będą się stabilizować, ponieważ konsumpcja tego typu produktów jest mało elastyczna. Konsumenci nie będą jeść dużo więcej puszek mięsa w tygodniu, niezależnie od tego ile puszek mają w domu - ocenia Ruiz.

Wzrost gotowania w domu to czynnik, który w największym stopniu określi to, co będzie się działo w asortymentach sklepowych w kolejnych miesiącach.

- To chyba najciekawszy nowy trend. Prawdopodobnie gotowanie w domu zacznie uzyskiwać komponent rozrywkowy. Konsumenci będą gotować w domu nie tylko dlatego, że muszą coś jeść, ale także traktując to jako hobby i rozrywkę. Będziemy gotować w domu receptury „restauracyjne” na bazie składników, dodatków i półproduktów wyższej jakości, nawet egzotycznych i ze świata. W tym zakresie jako Foodmakers spełniamy ten trend na bazie naszej unikalnej technologii gotowania oraz podejścia kulinarnego. Nie „produkujemy” żywności, tylko gotujemy świeżą żywność convenience i pakujemy ją w sposób najbezpieczniejszy z możliwych - dodaje.

Trzeci czynnik to ostry spadek frekwencji zakupowej.

- Prawdopodobnie frekwencja zakupowa zmieni się radykalnie z 4-5 razy w tygodniu do 2-3. To oczywiście zmieni strategie asortymentową niektórych sieci handlowych, a w konsekwencji także producentów żywności. Wrócą promocje typu "3 za 2" lub druga sztuka za 50 proc. mniej, w przeciwieństwie do ostrych przecen, które dominowały w akcjach gazetkowych przez ostatnie lata. Często będą się również pojawiać promocje krosowe produktami uzupełniającymi. Tu możliwości jest wiele, a tego typu promocje będą budzić Polaków z letargu konsumpcyjnego, do którego kryzys koronawirusa doprowadził społeczeństwo - ocenia Ruiz.

Ostatni czynnik to obawa konsumencka w stosunku do bezpieczeństwa żywnościowego, przede wszystkim w miejscu zakupu.

- Takie zachowanie nie ma podstaw racjonalnych, ponieważ wiadomo, że wszystkie sieci handlowe stosują bardzo rygorystyczne wymogi higieniczne. Jednak konsumenci tymczasowo będą mieli opory wobec produktów, które są sprzedawane bez opakowania, np. dania gotowe na wagę lub kanapki przygotowane na zapleczu sklepu. Konsumenci będą zwracać dużo większą uwagę na sposób pakowania produktów oraz ich gwarancję bezpieczeństwa żywnościowego - wskazuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Diego Ruiz RSS ALERT    /    Foodmakers RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!