Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Grupy Sokołów: Hiszpania to ciekawy rynek i wyzwanie dla firm mięsnych

Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów, która jest jedną z największych firm mięsnych w Polsce, mówi, że Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, ale pozyskanie tego rynku jest dla producentów z Polski dużym wyzwaniem.

Prezes Grupy Sokołów: Hiszpania to ciekawy rynek i wyzwanie dla firm mięsnych
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. Sokołów

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2016, 12:25

Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów UE, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

- Hiszpania to bardzo ciekawy rynek. Jednak pozyskanie rynku hiszpańskiego jest dla producenta z wielu względów dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, np. ostatnie dane mówią, że pogłowie bydła wzrosło w 2015 r w Hiszpanii o 3 proc., zaś uboje wołowe o 5,6 proc. w stosunku do 2014 r. – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Równocześnie obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego. Dlatego też na rynku hiszpańskim zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny obserwuje się bardzo silną konkurencję cenową i jakościową - dodaje.

- W Grupie Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportujemy do krajów Unii Europejskiej, bo ok. 86 proc. Hiszpania stanowi około 7 proc. udziału w eksporcie – mówi również prezes Grupy Sokołów

Dodaje, że wołowina z Polski ma spore szanse w Hiszpanii, większe niż wieprzowina.

Po zahamowaniu eksportu na Wschód, polskie firmy zaczęły szukać innych rynków, a najszerzej otworzyły się drzwi Hiszpanii, która staje się coraz ważniejszym partnerem wymiany handlowej dla Polski. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

Hiszpania jest np. jednym z największych odbiorców polskiego bydła i wołowiny, a zdaniem ekonomistów Banku Zachodniego WBK duże szanse ekspansji na tamtym rynku ma właśnie m.in. branża mięsna.

Według Ministerstwa Gospodarki, w 2014 roku polski eksport do Hiszpanii wzrósł w ujęciu rocznym o 15,5 proc., czyli o 535 mln euro do niemal 4 mld euro. Z kolei w ciągu 10 miesięcy 2015 roku eksport polskich produktów do Hiszpanii wzrósł o 13,9 proc. Udział Hiszpanii w polskim eksporcie to obecnie ok. 2,7 proc.

W 2015 roku Hiszpania znalazła się na 10. miejscu wśród najważniejszych odbiorców polskiego eksportu awansując z miejsca 11 w roku 2014.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    Bogusław Miszczuk RSS ALERT    /    Hiszpania RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    eksport mięsa do Hiszpanii RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!