Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Indykpolu: Branża mięsna musi trzymać się prawdy i faktów, ale skuteczniej je komunikować

- Co branża mięsna powinna robić lepiej? Musimy trzymać się prawdy i faktów, ale skuteczniej je komunikować, a także skupić się na walce z kilkoma kluczowymi mitami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu i Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej.

Prezes Indykpolu: Branża mięsna musi trzymać się prawdy i faktów, ale skuteczniej je komunikować
Piotr Kulikowski: Brakuje dziś kompleksowych i wiarygodnych badań o faktycznych skutkach różnych scenariuszy dla naszej cywilizacji. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2020, 13:26

Jak mówił Piotr Kulikowski podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu, branża mięsna produkuje dziś produkty lepsze i bezpieczniejsze niż kiedyś, z większą dbałością o dobrostan zwierząt. 

Co jeszcze branża powinna robić lepiej?

- Musimy trzymać się prawdy i faktów, ale skuteczniej to komunikować. Doskonałym przykładem może być stara reklama masła w kontrze do "sztucznych" margaryn - ta z psem. Musimy skupić się na walce z kilkoma kluczowymi mitami, np. że Człowiek Rozumny (homo sapiens) był gatunkiem wszystkożernym, a nie weganinem, micie o cierpiących zwierzętach na fermie versus sielankowo żyjących w stanie dzikim, micie, że substytuty mięsa czy mięso "z probówki" rozwiążą problemy ekologiczne świata. Jemy za dużo mięsa, ale dla większości ludzi optymalną jest zrównoważona dieta zawierająca mięso - dodał.

W ocenie Piotra Kulikowskiego brakuje dziś kompleksowych i wiarygodnych badań o faktycznych skutkach różnych scenariuszy dla naszej cywilizacji.

- Zamiast tego jesteśmy bombardowani bezrefleksyjnie powielanymi, niewiarygodnymi i tendencyjnie uproszczonymi rożnymi grafikami i wykresikami. Na przykład sam spotkałem się z prezentowanymi przy różnych okazjach tabelami o tzw. śladzie węglowym przypisanym do różnych typów produkcji rolnej, różniącymi się między sobą o 40%. Więc który jest prawdziwy? Może żaden - dodał.

- Wiemy, że jeśli nie będzie jakiegoś kataklizmu, najpóźniej do końca wieku ilości ludzi na świecie wzrośnie z 7 do 11 miliardów. Ludzi, którzy będą chcieli przejąć nasz konsumpcyjny model życia, począwszy od jedzenia, poprzez zakupoholizm, a skończywszy na podróżach przez poł kontynentu na 2 dni "bo bilet lotniczy za 150 zł". Przy takim - realnym- scenariuszu dyskusja o wykarmieniu tych miliardów ekologiczną fasolą czy soją, oczywiście bez wycinania lasów tropikalnych, jest nie tyle tematem zastępczym, co po prostu jednym wielkim oszustwem - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Piotr Kulikowski RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarstwa RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!