Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Indykpolu: Początek roku obfituje w podwyżki energii i opakowań

Na dynamicznie zmieniającym się rynku drobiu dobrym rozwiązaniem jest pionowo zintegrowana organizacja, która umożliwia uzyskiwanie w miarę stałych dochodów również przy zmieniających się warunkach rynkowych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu.

Prezes Indykpolu: Początek roku obfituje w podwyżki energii i opakowań

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 01-03-2010, 12:58

- Jaka jest sytuacja w eksporcie drobiu?

- Rynek drobiu zarówno Polsce jak i w Europie zmienia się bardzo dynamicznie. Okresy dobrej koniunktury przeplatają się z okresami nadpodaży. W najbliższej przyszłości polscy producenci drobiu będą nadal eksportować mięsa indycze i kurczęce na rynek niemiecki. Do czasu wejścia Polski do strefy euro rentowność tej sprzedaży będzie uzależniona od wahań kursu euro. Uwzględniając dużą konkurencję na rynku niemieckim nie należy raczej oczekiwać, że spadki kursu euro będą miały proporcjonalne odzwierciedlenie we wzroście cen w euro. Oznacza to prawdopodobne pogorszenie rentowności sprzedaży na tym rynku. Z drugiej strony polski drób ma ugruntowaną pozycję na rynku europejskim, charakteryzuje się dobrą jakością i jest konkurencyjny cenowo, co daje podstawy do bardziej optymistycznych prognoz.

- Rosną ceny energii i opakowań. Jak Pana firma na to reaguje?

- Początek bieżącego roku bogaty jest w podwyżki. Zmusza to producentów do jeszcze bardziej racjonalnej gospodarki energią i opakowaniami tak aby w jak najmniejszym stopniu wpłynęły one na nasze wyniki i ceny naszych produktów. Ponieważ zarówno energia jak i opakowania stanowią istotną pozycje w kosztach firm drobiarskich od lat są w Indykpolu przedmiotem stałej analizy i poszukiwania coraz lepszych, oszczędniejszych rozwiązań.

- Oczekuje Pan w tym roku dobrej koniunktury dla drobiarzy?

- Rynek drobiu charakteryzuje się dużą zmiennością, zazwyczaj po okresach lepszej koniunktury następują gorsze i odwrotnie. Firmy działające dłużej na rynku nauczyły się funkcjonować w zmiennych warunkach. Organizują tak swoją produkcję aby w różnych cyklach zmian rynkowych zarabiać na różnych asortymentach, czasem więcej na przetworach, czasem więcej na mięsie, jeszcze w innych warunkach na produkcji żywca. Dobrym rozwiązaniem jest pionowo zintegrowana organizacja, która umożliwia uzyskiwanie w miarę stałych dochodów również przy zmieniających się warunkach rynkowych. Indykpol należy do grona firm pionowo zintegrowanych, zakres produkcji obejmuje wiele poziomów: od produkcji jaj wylęgowych i piskląt do sprzedaży gotowych wyrobów. Produkcja ubojowo-przetwórcza Indykpolu w 20 proc. oparta jest na surowcu pochodzącym z własnych ferm, co umożliwia kontrolę jego jakości oraz gwarantuje wysoką jakość produkowanych wyrobów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Piotr Kulikowski RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!