Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Itro: Rynki UE i USA wciąż najbardziej perspektywiczne dla branży mięsnej (wywiad)

- Należy dokonać analizy dotychczasowych zachowań konsumpcyjnych na rynkach zagranicznych, ale moim zdaniem powinniśmy szukać klientów na rynkach Unii Europejskiej i USA. Wszystkie inne perspektywiczne rynki będą oblegane przez graczy, którzy postawią na walkę ceną produktu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy Itro.

Prezes Itro: Rynki UE i USA wciąż najbardziej perspektywiczne dla branży mięsnej (wywiad)
Bliski Wschód, Azja i Afryka nie będą atrakcyjnymi rynkami dla firm mięsnych zorientowanych na jakość, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 26-02-2020, 09:46

Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl: Ponowne pojawienie się grypy ptaków w Polsce odcięło branżę drobiarską od perspektywicznych rynków zbytu Jak w pana ocenie wpłynie to na strukturę i marżowość eksportu drobiu z Polski?

Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy Itro: Ceny produktów na rynki koncesjonowane są zwykle wyższe z powodu ograniczonego dostępu do tych rynków dla konkurencji. Jednak kiedy mamy do czynienia z zamknięciem takich rynków, marża firmy na tym ucierpi. Jednocześnie na rynku wewnętrznym pojawia się dodatkowy towar, co może doprowadzić do spadku cen. Marżowość danej firmy może być wówczas wystawiona na podwójny spadek rentowności. Hongkong jako hub handlowy dla firm nie mających koncesji na sprzedaż bezpośrednio do Chin zabiera nadwyżkę marży dla siebie. Niezależną od tego kwestią są niepokoje polityczne, które mogą doprowadzić do utrudnień w wymianie handlowej.

Specjalizuje się pan w temacie eksportu do Rosji. Jak wiemy, od lat rynek ten pozostaje zamknięty dla polskiego mięsa i nie tylko. W ostatnich latach Rosjanie poczynili znaczące kroki w celu rozbudowy własnej produkcji zwierzęcej i np. z powodzeniem eksportują swój drób do Chin. Czy uważa pan, że w związku z powyższym, a także w dobie politycznych napięć na linii UE-Rosja możemy jeszcze snuć domysły o otwarciu tego rynku? A może powinniśmy się obawiać importu taniego mięsa z Rosji do UE w perspektywie kilku lat?

Zasoby Rosji dość długo nie były wykorzystywane, jednak pierwsze wzmianki o rozwoju przemysłu rolnego w Rosji w mojej pamięci sięgają 2010 roku. W 2013 r. na targach Polagra z dużym zaskoczeniem słuchałem informacji zastępcy ministra rolnictwa Rosji, który mówił o zmianie kierunku. Rosja miała zostać eksporterem, a nie jak do tej pory importerem żywności. Dane za 2011 rok wykazywały import mięsa drobiowego do Rosji w wysokości 1,3 miliarda ton. W roku 2012 import ten wynosił jedynie 300 milionów ton. Oznacza to, że wewnętrzna produkcja w przeciągu roku wyniosła około miliarda ton. Po zamknięciu się na wyroby z Unii Europejskiej Rosja wydzieliła duże środki pomocowe i uruchomiła programy dofinansowania produkcji w sektorze rolnym. Możemy zakładać z dużą pewnością iż Rosja przy swoim potencjale wytwórczym za kilka lat będzie stanowić realną konkurencję dla polskich producentów 

więcej informacji:

Sebastian Sadowski-Romanov RSS ALERT    /    ITRO RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.172.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!