Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes KRD: Branża drobiarska będzie sprzedawać coraz więcej produktów przetworzonych

Zmiana standardów sprzedaży poszczególnych asortymentów mięsa drobiowego systematycznie zbliża nas do standardów występujących w krajach starej Unii Europejskiej - mowi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.

Prezes KRD: Branża drobiarska będzie sprzedawać coraz więcej produktów przetworzonych
Rajmund Paczkowski, prezes KRD

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 10-08-2011, 19:42

- Czy Polski konsument upodabnia się do konsumenta z krajów wysokorozwiniętych?

- Zmiana standardów sprzedaży poszczególnych asortymentów systematycznie zbliża się do standardów występujących w krajach starej Unii Europejskiej. Również u nas występuje zjawisko zwiększenia sprzedaży elementów kurcząt, indyka i innych gatunków drobiu na niekorzyść sprzedaży samych tuszek, ale proces ten będzie następował wolno, gdyż stan zasobności finansowej części konsumentów, którzy są klientami zakupującymi całe tuszki jest zdecydowanie różny od konsumentów krajów starej Unii.

- Co się zatem liczy dla Polaka, który idzie do sklepu kupić mięso drobiowe?

- Obserwujemy, że konsumenci zwracają zdecydowaną uwagę na gwarancję świeżości oferowanych produktów, na zakład, z którego ta produkcja pochodzi. Większość konsumentów życzy sobie produktu dzielonego na poszczególne elementy kulinarne i opakowania, na którym uwidoczniona jest data produkcji oraz termin do spożycia.

- W jakim kierunku będzie ewoluował sektor drobiarski w ciągu najbliższych lat?

- Branża drobiarska, prawdopodobnie tak jak i mięsna, ukierunkowywana będzie na sprzedaż coraz większej ilości produktów przetworzonych nadających się, po minimalnym czasie obróbki termicznej, do natychmiastowego spożycia, gdzie będzie zawarta określona wartość dodana umożliwiająca realizację wyższej rentowności na działalności drobiarskiej. Obecnie obrót samym mięsem i elementami z niego, przy bardzo dużej konkurencji, jest mało opłacalny.


Czytaj też:
Prezes KRD: W 2011 r. rentowność w branży drobiarskiej spadnie

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rajmund Paczkowski RSS ALERT    /    KRD RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.11.222
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!