Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Mispolu: Afera solna wpłynęła na nastawienie rynków eksportowych do polskiej żywności

Mispol sprzedaje swoje produkty na wielu rynkach. Docierają do nas pierwsze opinie klientów z rynków eksportowych, głównie ościennych, w których fakt polskiego pochodzenia produktów przedstawiany jest jako fakt „in minus" w kontekście afery solnej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Petras Jasinskas, prezes Mispolu.

Prezes Mispolu: Afera solna wpłynęła na nastawienie rynków eksportowych do polskiej żywności
Petras Jasinskas, prezes spółki Mispol

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 30-03-2012, 13:58

- Czy w tym roku będzie Pan mocno dążył do optymalizacji firmy?

- Myślę, że idealne przedsiębiorstwa nie istnieją, natomiast wszystkie mają potencjał do większej wydajności, co w moim rozumieniu nie polega na prostym obcięciu kosztów, ale osiągnięciu możliwie najwyższej stopy zwrotu z każdej wydanej złotówki. Grupa kapitałowa Mispol ma za sobą trudną drugą połowę ostatniego roku. Mimo, że sprzedaż była dość stabilna, marże zostały skurczone z powodu bardzo wysokich cen surowców oraz wyjątkowo słabego kursu polskiej złotówki, podczas gdy Mispol jest importerem netto. Z tego względu, dalsze plany optymalizacji, czy są ogólne czy bardziej szczegółowe dla konkretnego projektu, są zawsze w porządku obrad posiedzeń zarządu i sądzę, że zawsze będą przedmiotem naszej uwagi.

- Będzie Pan inwestował w rozwiązania IT?

- Tak, rozważamy inwestycje w platformy IT. Aczkolwiek jest zbyt wcześnie, abym mógł się podzielić się szczegółami w tym temacie.

 - Nawiązując do afery solnej - w jaki sposób Mispol dba o bezpieczeństwo żywności?

- Podstawowym warunkiem przyjęcia dostawy od producenta-dostawcy współpracującego z firmą Mispol, jest atest jakościowy świadczący o pochodzeniu surowca oraz przeprowadzeniu niezbędnych badań jakie są wymagane dla danego rodzaju surowca czy materiału. Powyższym badaniom musi być poddana każda dostarczona partia surowca. Ponadto każdy z autoryzowanych dostawców firmy Mispol jest raz w roku audytowany przez nasz Dział Jakości i Bezpieczeństwa Żywności. Po zakończeniu procesu produkcyjnego produkty firmy zgodnie z procedurą „zwalniania wyrobu gotowego" podlegają ocenie.

- Co jeszcze?

- Ponadto produkty przechodzą następnie próby termostatowe sprawdzające poprawność przebiegu procesu produkcyjnego w zakresie mikrobiologii produktu. Nasze zakłady produkcyjne posiadają certyfikaty BRC i IFS na tzw. poziomie wyższym.

- Czy Pana zdaniem afera solna mocno odciśnie się na wizerunku polskiej żywności za granicą?

- Moim zdaniem należałoby raczej zapytać nie „czy" ale „w jakim stopniu" wpłynie ona na wizerunek polskiej żywności za granicą. Mispol sprzedaje swoje produkty na wielu rynkach. Docierają do nas pierwsze opinie klientów z rynków eksportowych, głównie ościennych, w których fakt polskiego pochodzenia produktów przedstawiany jest jako fakt „in minus" w kontekście afery solnej. Każda kolejna taka afera podkopuje zaufanie importerów do polskiej żywności. Pytaniem jest tylko: jak bardzo?

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Petras Jasinskas RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT    /    afera solna RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT    /    bezpieczeństwo żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!