Prezes Mispolu: Będziemy inwestować w segmencie pet food
Chcemy w pełni korzystać z potencjału bardzo rozwojowego rynku, jakim jest pet food. Obecnie mamy pewne ograniczenie mocy produkcyjnych w tym segmencie - mówi Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

Mirosława Achinger podkreśla, że wszystkie należące do spółki zakłady produkujące karmę dla zwierząt funkcjonują na granicy mocy produkcyjnych. - W sytuacjach sezonowo zwiększonego popytu bywało, że zakłady wykorzystywały moce w ponad 100 proc. Niektórzy twierdzą, że to niemożliwe, ale jednak tak się zdarza - mówi prezes Mispolu.
Analizy przeprowadzone przez firmę wskazują, że rynek pet food jest duży i będzie dynamicznie rósł. Sprzyja temu rosnący poziom wiedzy i oczekiwań nabywców. Charakterystyczny dla rynku karmy dla zwierząt jest brak średniej półki cenowej. Rynek markowy opanowany jest przez koncerny.
Mispol jest istotnym graczem na rynku pet food private label. W Czechach zajmuje czwartą pozycję na rynku. Spółka produkuje karmę dla zwierząt w trzech zakładach. Karma sucha powstaje w zakładzie w Hermanicach w Czechach. Moce zakładu Mispol szacuje na 4,5 tys. ton miesięcznie. Obecnie wykorzystuje je w ok. 65 proc.
Karma mokra produkowana jest w Hermanicach, ale również w Suwałkach. Zakłady wytwarzające karmę mokrą mają obecnie moce produkcyjne kolejno 1100 ton i 900 ton. Są one wykorzystane w przedziale 95-100 proc.
