Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Mispolu: Rozważamy sprzedaż części lub wszystkich aktywów Agrovity

W I kw. 2010 działalność Mispolu skupiona była na poprawie rentowności grupy kapitałowej. Spółka zakończyła współpracę z klientami o zbyt niskich marżach. Ograniczyła sprzedaż mało rentownych indeksów i towarów handlowych. Zaostrzyła też politykę zarządzania należnościami.

Prezes Mispolu: Rozważamy sprzedaż części lub wszystkich aktywów Agrovity

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 19-05-2010, 13:09

- Pierwszy kwartał był dla nas czasem pracy organicznej w zakresie poprawy rentowności. Tego oczekiwano od spółki od dość dawna - powiedziała Mirosława Achinger, prezes Mispolu w środę na spotkaniu z dziennikarzami. 

Prace prowadzone przez spółkę dotyczyły przede wszystkim obszaru produktowego i klienckiego. - Mieliśmy szansę, aby nieco wyczyścić portfel produktowy z nierentownych wyrobów - tłumaczy Mirosława Achinger. - W I kw. pozamykane zostały także kontrakty, które były dla nas nierentowne - zaznacza.

Efektem działań Mispolu są zyski na każdym poziomie rachunków. - Istotnym elementem wkładu w tę poprawę była poprawa rentowności sprzedaży brutto w każdym segmencie naszej działalności - podkreśla prezes spółki. Dodaje, że ważnym działaniem podjętym przez spółkę było opracowanie strategii na następne trzy lata. - Wprowadziliśmy nowy podział segmentacyjny produktów. To był pierwszy krok do zbudowania nowej strategii - akcentuje.

Według nowej segmentacji grup produktowych przygotowanej przez zarząd Mispolu, firma działa w czterech segmentach. Pierwszy to pasztety, konserwy i smarowidła. W tym segmencie spółka zamierza zwiększyć udziały w rynku dzięki inwestycjom w budowanie marki oraz innowacjom.
Drugim segmentem jest pet food. W ocenie Mispolu to duży i dynamiczny rynek. W ramach strategii firma będzie budować swoją markę w Czechach. W Polsce stawia na rozwój na rynku private label.

Trzeci segment, czyli dania gotowe - nie jest według badań Mispolu tak dynamiczny jak wcześniej prognozowano. Podobnie jak czwarty segment, którym są przetwory. W obu przypadkach spółka bierze pod uwagę kopiowanie rozwiązań od najlepszych graczy rynkowych. W przypadku Agrovity rozważa sprzedaż części lub wszystkich aktywów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosława Achinger RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT    /    Agrovita RSS ALERT    /    pet food RSS ALERT    /    private label RSS ALERT    /    przetwory RSS ALERT    /    konserwy RSS ALERT    /    pasztet RSS ALERT    /    smarowidła RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.36.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!