Prezes Mispolu: Rozważamy sprzedaż części lub wszystkich aktywów Agrovity
W I kw. 2010 działalność Mispolu skupiona była na poprawie rentowności grupy kapitałowej. Spółka zakończyła współpracę z klientami o zbyt niskich marżach. Ograniczyła sprzedaż mało rentownych indeksów i towarów handlowych. Zaostrzyła też politykę zarządzania należnościami.

- Pierwszy kwartał był dla nas czasem pracy organicznej w zakresie poprawy rentowności. Tego oczekiwano od spółki od dość dawna - powiedziała Mirosława Achinger, prezes Mispolu w środę na spotkaniu z dziennikarzami.
Prace prowadzone przez spółkę dotyczyły przede wszystkim obszaru produktowego i klienckiego. - Mieliśmy szansę, aby nieco wyczyścić portfel produktowy z nierentownych wyrobów - tłumaczy Mirosława Achinger. - W I kw. pozamykane zostały także kontrakty, które były dla nas nierentowne - zaznacza.
Efektem działań Mispolu są zyski na każdym poziomie rachunków. - Istotnym elementem wkładu w tę poprawę była poprawa rentowności sprzedaży brutto w każdym segmencie naszej działalności - podkreśla prezes spółki. Dodaje, że ważnym działaniem podjętym przez spółkę było opracowanie strategii na następne trzy lata. - Wprowadziliśmy nowy podział segmentacyjny produktów. To był pierwszy krok do zbudowania nowej strategii - akcentuje.
Według nowej segmentacji grup produktowych przygotowanej przez zarząd Mispolu, firma działa w czterech segmentach. Pierwszy to pasztety, konserwy i smarowidła. W tym segmencie spółka zamierza zwiększyć udziały w rynku dzięki inwestycjom w budowanie marki oraz innowacjom.
Drugim segmentem jest pet food. W ocenie Mispolu to duży i dynamiczny rynek. W ramach strategii firma będzie budować swoją markę w Czechach. W Polsce stawia na rozwój na rynku private label.
Trzeci segment, czyli dania gotowe - nie jest według badań Mispolu tak dynamiczny jak wcześniej prognozowano. Podobnie jak czwarty segment, którym są przetwory. W obu przypadkach spółka bierze pod uwagę kopiowanie rozwiązań od najlepszych graczy rynkowych. W przypadku Agrovity rozważa sprzedaż części lub wszystkich aktywów.
