Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Mispolu: Rynek dań gotowych rośnie znacznie wolniej niż prognozowano

Przez ostatnie lata segment dań gotowych był uważany za bardzo sexy. Mispol podejmując decyzję o akwizycji Agrovity opierał się na prognozach zakładających, że ten segment będzie rósł nawet do 20 proc. rocznie - mówi Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

Prezes Mispolu: Rynek dań gotowych rośnie znacznie wolniej niż prognozowano

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 21-05-2010, 14:38

W ubiegłym roku rynek dań gotowych odnotował wzrost. Według szacunków części analityków wyniósł on 1 proc. Inni twierdzą, że było to 4 proc. - W tej chwili rynek dań gotowych rośnie podobnie do rynku pasztetów, który uważany jest za stabilny, de facto nie rosnący - wskazuje Mirosława Achinger. - Na rynku mamy dominację trzech graczy, bardzo intensywnie wspierających swoją sprzedaż, zarówno przez kampanie medialne, jak i intensywne promocje dla struktur handlowych, czyli różnego rodzaju kanałów dystrybucji - dodaje.

Silne strony Mispolu na rynku dań gotowych to posiadanie know-how, duże możliwości produkcyjne i uporządkowana struktura marek, obejmująca produkty na różne półki cenowe. - Jednak nasza dystrybucja numeryczna jest ciągle niska. Nie mamy silnej marki. Rozpoznawalność marek Bistro i Agrovita nie jest duża. Nie prowadzimy także wielomilionowych kampanii promocyjnych - tłumaczy prezes spółki.

W zeszłym roku w segmencie dań gotowych Mispol osiągnął ujemną rentowność. I kw. 2010 r. zakończył na plusie. - Aczkolwiek dodatnia rentowność w tym segmencie została spowodowana m.in. tym, że nie wchodziliśmy w żadne wojny cenowe - mówi Mirosława Achinger. - Wyczyściliśmy asortyment z pozycji nierentownych. Dodatni wynik jest zatem bardziej skutkiem polityki handlowej niż rozwoju rynku - konstatuje.

Mispol opracował trzy scenariusze dla przyszłości segmentu dań gotowych w strategii spółki. Zakładają one kopiowanie najlepszych graczy rynkowych, taktyczne utrzymanie segmentu lub sprzedaż części lub wszystkich aktywów. - Moglibyśmy starać się dogonić naszych trzech konkurentów rynkowych, ale nakłady, które musielibyśmy ponieść są niewspółmierne do rzetelnie ocenionego prawdopodobieństwa sukcesu - uważa prezes Mispolu. - Takie rozwiązanie istnieje, ale tylko jako teoria - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosława Achinger RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Kasia 2010-05-24 13:49:54
    Mirosława nie jest sexi ani rynek dan gotowych Produkujecie szajs na MOMIE i kto ma to jeść Mego psa musiałem leczyc od zatucia po waszych flakach i pulpetach
  • Czesia 2010-05-24 14:31:08
    Może trzeba mu było kupić karmę dla psów? Pulpety dla psa - to brzmi dość dziwnie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!