Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Mispolu: Sprzedaż produktów naszej spółki w Rosji wzrosła o 40 proc.

W ujęciu kwartalnym dynamika naszych przychodów wykazała trend pozytywny, kiedy po spadku przychodów rok do roku w I kwartale, wzrost przychodów w II kwartale 2010, pozwolił na odwrócenie trendu. Zwiększyliśmy także znacząco zyski oraz rentowności na wszystkich poziomach rachunku wyników - mówi Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

Prezes Mispolu: Sprzedaż produktów naszej spółki w Rosji wzrosła o 40 proc.

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 01-09-2010, 12:44

Mirosława Achinger zwraca uwagę na wyniki należącej do Mispolu spółki Quinfood. - Wysiłki skierowane na rozwój rynku rosyjskiego przyniosły rezultat w postaci 40 proc. wzrostu sprzedaży w Rosji (pasztety, konserwy i dania gotowe), co z perspektywy potencjału tego rynku daje optymistyczne prognozy dla wyników białoruskiej spółki - podkreśla. Sprzedaż na rynku rosyjskim wzrosła z 4,9 mln zł w pierwszej połowie zeszłego roku do 6,8 mln zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wśród czynników zewnętrznych wpływających na wyniki grupy najważniejsze są ceny surowca mięsnego, zbóż i pochodnych oraz opakowań blaszanych i aluminiowych. W analizowanym okresie czynniki te w większości były korzystne dla grupy, z wyjątkiem okresowych wahań kursu złotego w stosunku do euro.

- Nie przewidujemy istotnych zmian w tym zakresie na okres III kwartału 2010. Z perspektywy dalszych okresów, istotny czynnik ryzyka stanowi wpływ bieżącej sytuacji na rynkach zbóż, które stanowią kluczowy surowiec do produkcji karmy suchej oraz pośrednio wpływają na ceny surowca mięsnego w dłuższym okresie. Zarząd grupy na bieżąco monitoruje sytuację i uwzględni wnioski z analiz w przygotowaniu planów na rok 2011 - mówi prezes Mispolu.

Na wielkość zysku brutto, który w I półroczu wyniósł 4.843 tys. zł, wpłynęły dwa czynniki, nie związane bezpośrednio z działalnością operacyjną grupy Mispol. W sierpniu zarząd złożył wniosek o upadłość spółki zależnej Bono Polska sp. z o.o., świadczącej dla grupy usługi logistyczne. Suma kosztów związana ze złożeniem tego wniosku wyniosła ok. 2,3 mln zł i została ujęta w wynikach I półrocza. W większości są to koszty niegotówkowe. Ponadto na plus zadziałały różnice kursowe oraz rozliczenie instrumentów pochodnych, w sumie "dołożyły" do wyniku niecałe 1,9 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosława Achinger RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT    /    Quinfood RSS ALERT    /    Bono Polska RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    pasztet RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!