Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Mispolu: W najbliższych latach rynek karmy dla zwierząt będzie szybko rósł

Będziemy inwestować w rynek karmy dla zwierząt. Stanowi on ważną część naszych planów na 2010 r. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

Prezes Mispolu: W najbliższych latach rynek karmy dla zwierząt będzie szybko rósł

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 15-01-2010, 18:58

Firma zwiększa moce produkcyjne w swoich polskich i czeskich zakładach produkujących karmę dla zwierząt. - Dotyczy to karmy mokrej. Jeśli chodzi o karmę suchą, moce produkcyjne są w tej chwili wystarczające - mówi Mirosława Achinger. - Będziemy wykorzystywać szanse, które daje rynek. W naszej opinii rynek żywności dla zwierząt będzie rósł przez najbliższych kilka lat - dodaje.

Podkreśla, że już w tej chwili Mispol jest znaczącym graczem na rynku karmy. - Jednak nasze ambicje się na tym nie kończą - zaznacza Mirosława Achinger. - Mamy plan a nawet już projekt nowej fabryki karmy dla zwierząt, która miałaby zostać wybudowana w Czechach. Nie zapadła jednak jeszcze decyzja w tym zakresie. Jestem przekonana, że zostanie ona podjęta jeszcze w drugiej połowie bieżącego roku - ocenia.

Jeśli decyzja w sprawie budowy nowej fabryki w Czechach będzie pozytywna, firma rozpocznie dużą inwestycję na należącym do Mispolu terenie w Hermanicach. - To działanie jest ściśle powiązane ze strategią, nad którą obecnie intensywnie pracujemy - zapowiada Mirosława Achinger.

Po wybudowaniu nowej fabryki Mispol zyskałby znaczące podniesienie mocny produkcyjnych do wytwarzania karmy mokrej. - Jesteśmy w stanie zaspokoić popyt tegoroczny, jednak będzie on szybko rósł w kolejnych latach - mówi prezes firmy. - Wszyscy gracze obecni na rynku karmy dla zwierząt są zgodni, że rozdźwięk pomiędzy nasyceniem naszego rynku w segmencie pet-food w porównaniu z Europą Zachodnią jest ogromny - wyjaśnia.

W Polsce nie więcej niż 20 proc. zapotrzebowania kalorycznego zwierząt domowych jest zaspokajane przez karmę gotową. W krajach starej Unii wynik ten wynosi ok. 80 proc. W Czechach jest to 60 proc.

Długofalowa strategia Mispolu zostanie ogłoszona najpóźniej w pierwszych dniach drugiego kwartału 2010 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosława Achinger RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT    /    karma dla zwierząt RSS ALERT    /    pet food RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Hania 2010-01-16 07:41:55
    Dobra wiadomosc INWESTUJEMY TEZ

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.220.231.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!