Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Morpolu: Czeka nas skomplikowany proces integracji z Marine Harvest

- Morpol pozostanie w pełni niezależną jednostką wewnątrz struktur grupy Marine Harvest. Wejście w struktury Marine Harvest było ważnym krokiem na drodze pełnej pionowej integracji i stworzyło nową platformę rozwoju dla obu firm. Dla Marine Harvest było kolejnym logicznym krokiem na drodze integracji w kierunku klienta, a dla Morpolu wzmocnieniem pozycji poprzez zapewnienie stałego dostępu do wysokiej jakości surowca. Zamierzamy wspólnie z Norwegami pracować nad wykorzystaniem potencjału w obszarach gdzie każda z firm odnosiła do tej pory największe sukcesy - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Basałaj, nowy prezes firmy Morpol.

Prezes Morpolu: Czeka nas skomplikowany proces integracji z Marine Harvest
Adam Basałaj, nowy prezes firmy Morpol

Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
Data: 09-12-2013, 11:19
Jakie wyzwania stoją przed Panem, prezesem jednej z największej firm jeśli chodzi o przetwórstwo łososia? Jakie cele Pan wyznaczył sobie na najbliższe miesiące?

Z pewnością moim głównym celem na kolejne miesiące będzie poznanie organizacji, narysowanie czytelnej mapy, stworzenie wizji i strategii, którą zamierzam realizować w ciągu kolejnych lat. W ostatnim okresie w Morpolu nastąpiło wiele zmian. Po niedawnym sfinalizowaniu transakcji i przejęciu przez Norwegów całości udziałów spółki - Morpol stał się częścią grupy Marine Harvest - największej firmy w tej branży, zatrudniającej ponad 6 tysięcy osób w 22 krajach.

Biorąc pod uwagę rozmiar i złożoność obydwu organizacji (Morpol zatrudnia prawie 4 tysiące osób w 9 państwach) czeka nas skomplikowany proces integracji, dlatego też jednym z głównych pozabiznesowych wyzwań stojących przede mną, będzie zapewnienie, aby ten proces przebiegał sprawnie z korzyścią zarówno dla Marine Harvest i Morpolu, zarówno pracowników, jak i klientów i finalnie zbudowanie integralnej struktury która splecie ze sobą poszczególne części organizacji.

Jeżeli chodzi o wyzwania w sferze biznesowej, to będzie to z pewnością zapewnienie ciągłości realizacji założonych celów sprzedaży, wzrostu rentowności przetwórstwa, utrzymanie i rozwój stosunków z klientami oraz dalsze inwestycje w innowację, które zapewnią Morpolowi zachowanie stałej przewagi nad konkurencją. Utrzymanie opłacalności produkcji będzie w nadchodzącym okresie szczególnie dużym wyzwaniem ze względu na rekordowo wysokie ceny surowca.

Gdzie Pan widzi największy potencjał rozwoju firmy Morpol w kraju i poza nim)?

Długo można by mówić o wszystkich oczywistych czynnikach, które sprawiają, że Morpol utrzymuje stałą przewagę nad konkurencją: ultranowoczesnym zakładzie przetwórczym, economy of scale, korzystnym umiejscowieniu geograficznym i wielu innych, ale moim zdaniem największy potencjał Morpolu tkwi w unikalnym połączeniu trzech najważniejszych elementów, na których firma ta została zbudowana: Jakości, niezawodności i innowacyjności oraz ich spięciu kolejną, bardzo oczywistą, ale często niedocenianą w tej branży cechą: elastyczności w dostosowaniu produktu do potrzeb klienta.

więcej informacji:

Adam Basałaj RSS ALERT    /    Morpol RSS ALERT    /    Marine Harvest RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!