Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pekpolu: Dziś wiele zakładów ponownie rozważyłoby koncepcję Klastra Mięsnego

- Myślę, że gdyby znów pojawiła się idea Klastra Mięsnego, wiele zakładów by ją rozważyło. Sama idea była ciekawa, ale rozbiła się o najróżniejsze ambicje, oczekiwania i inne przyczyny, dla których firmy odchodziły albo nie chciały dalej współpracować. Uważam, że dziś zakłady mogłyby dojrzeć wartość dodaną w samej idei współpracy w różnych obszarach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Dziś wiele zakładów ponownie rozważyłoby koncepcję Klastra Mięsnego
Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 12-12-2019, 09:04

Tomasz Łączyński przyznaje, że Klastra Mięsnego "Polska Wędlina" dziś właściwie już nie ma.

- Na początku była to idea autentycznego klastra: porozumienia 15-25 zakładów, które wzajemnie się wspomagają i wspólnie występują w różnych obszarach. Okazało się, że nie jest to takie proste, gdy w grę wchodzą różne ambicje, animozje i oczekiwania. W efekcie po kolei te zakłady rezygnowały i dziś tego klastra nie ma - dodał.

Prezes ZM Pekpol wskazuje, że cztery zakłady, które pozostały w projekcie: Wierzejki, Niewieścin, Zyguła i Pekpol założyły spółkę z o.o. pod nazwą “Klaster Mięsny”, która jednak nie ma nic wspólnego z ideą klastra sensu stricto.

- Mamy swoje sklepy w Gdańsku pod nazwą Polonium, w których są dostępne produkty wszystkich czterech firm. Jest to luźna współpraca na zasadzie spółki, w której każdy z zakładów ma 25 procent udziałów - mówi.

Łączyński przyznaje, że dziś wiele zakładów mięsnych ponownie rozważyłoby koncepcję klastra.

- Sama idea była ciekawa, ale rozbiła się o najróżniejsze ambicje, oczekiwania i inne przyczyny, dla których firmy odchodziły albo nie chciały dalej współpracować. Zakłady mogłyby dojrzeć wartość dodaną w samej idei współpracy w różnych obszarach. To nie jest kwestia wyłącznie konkurencji. Może problemem było to, żeby spotkać się przy jednym stole z konkurentem i powiedzieć, że nagle bardzo się lubimy. Ale może okazać się, że tych problemów jest więcej, jeżeli spojrzy się na to jak funkcjonują dzisiaj zakłady, jak współpracują z sieciami czy na to, jak zmienia się rynek tradycyjny. Kiedyś mówiłem, że w branży zaczynamy walczyć nie na złotówki, a na grosze. Rok 2019 pokazał, że w pewnym momencie mięso podskoczyło o 50-60 proc., a firmy, z którymi współpracujemy zachowywały się tak jakby nie zdawały sobie z tego sprawy. Jeśli do tego niektórzy nie będą mogli wypowiedzieć poszczególnych warunków czy całych umów, to wiele firm może mieć problemy z wynikiem rocznym. Wahania cen powodują, że zakłady są w trudnej sytuacji. W ramach klastra moglibyśmy obniżyć jeszcze różnego rodzaju “grosze” w swoich kosztach funkcjonowania i tu widzę sens tej współpracy - podsumował.

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Polski Klaster Mięsny RSS ALERT    /    Klaster Polska Wędlina RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    Wierzejki RSS ALERT    /    ZM Niewieścin RSS ALERT    /    ZM Zyguła RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!