Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pekpolu: Firmy, które postawiły na marki własne mają się znacznie lepiej niż te, które ich nie produkują

- Są w Polsce firmy, co prawda w innych branżach niż mięsna, które postawiły tylko na produkcję marek własnych i one mają się znacznie lepiej niż te, które nie zdecydowały się na marki własne. Notują bardzo dobre wyniki, mają co robić i nie mają potrzeby, żeby ich produkt był np. obecny w telewizji, aby ludzie zapamiętali ich markę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Firmy, które postawiły na marki własne mają się znacznie lepiej niż te, które ich nie produkują
Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol: Marka własna daje gwarancję marży i ceny. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 28-05-2020, 09:39

Tomasz Łączyński opisuje proces wyłaniania producenta pod marką własną dla danej sieci handlowej.

- Załóżmy, że dana sieć chce stworzyć swoją parówkę. Określa parametry. Zgłasza się pięć zakładów, wybierają dwa, które produkują kolejne próby. Następnie wybierają jeden, ustalają parametry. To fakt - te cztery nie weszły, ale ten jeden wie, że będzie sprzedawał 10 ton co tydzień. Jest w stanie zautomatyzować i usprawnić procesy, zaplanować surowiec, osłonkę. Wie, że jeśli sprzedawał 40 ton parówek tygodniowo, to będzie sprzedawał na pewno 10 ton + 40 ton (może). To jest pewne, ma gwarancję marży i ceny. Dlaczego to jest złe? - pyta.

Prezes ZM Pekpol wskazuje, że marża producenta sprzedającego pod swoją marką niekoniecznie musi być wyższa niż w przypadku marki własnej sieci handlowej.

- Niektórzy mówią, że właśnie jest odwrotnie: że jest mniejsza, bo sieć stara się zbić cenę. To wszystko jest logiczne. Marka producenta musi zawierać w sobie wszystkie elementy składowe dotyczące promocji, PR i obecności na rynku. W marce własnej cała ta otoczka odchodzi. Są w Polsce firmy, co prawda w innych branżach niż mięsna, które postawiły tylko na produkcję marek własnych i one mają się znacznie lepiej niż te, które nie zdecydowały się na marki własne. Notują bardzo dobre wyniki, mają co robić i nie mają potrzeby, żeby ich produkt był np. obecny w telewizji, aby ludzie zapamiętali ich markę. Spójrzmy po prostu na to jak na inny rodzaj biznesu - podsumowuje.

Pełna treść obszernej rozmowy z Tomaszem Łączyńskim znajduje się w naszej Strefie Premium.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.186.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!