Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pekpolu: Jesteśmy jednym z ostatnich polskich zakładów mięsnych

- Jesteśmy jednym z ostatnich polskich zakładów sensu stricto. Niewiele ich zostało, ale trochę jeszcze jest - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Jesteśmy jednym z ostatnich polskich zakładów mięsnych
ZM Pekpol to jeden z ostatnich polskich zakładów mięsnych sensu stricto - mówi Tomasz Łączyński, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 04-03-2020, 09:28

Prezes ZM Pekpol wskazuje, że w branży mięsnej obserwuje się dużo przejęć przez kapitał zachodni.

- Chociaż ostatnio lubię czytać o tym, jak polskie zakłady przejmują francuskie, niemieckie, a nawet szwajcarskie w różnych dziedzinach. Tak więc Polacy też mają coraz mocniejszą pozycję w Europie - mówi.

Tomasz Łączyński zaznacza jednak, że rynek nie lubi próżni i trzeba cały czas go obserwować.

- Gdyby pojawił się ktoś, kto proponowałby wspólny biznes, trzeba go zawsze rozważyć. Na dziś mamy możliwości rozwijania swojego zakładu. Mamy warunki lokalowe i obszarowe. Mamy też tyle pracy, że nie możemy tego przerobić. Obserwujemy to, co się dzieje w Cedrobie, Bruno Tassi i innych grupach, ale bardziej interesuje nas rynek od strony konsumenckiej: np. jakie nowe rzeczy powinniśmy przygotować, gdzie powinniśmy być. Interesuje nas rynek HoReCa i to, jak możemy na nim zaistnieć. Mamy przygotowane programy i mam nadzieję, że będzie to widać. Rozwijamy się i robimy to skutecznie - dodaje.

Zapytany o plany inwestycyjne spółki na 2020 rok, prezes wskazuje, że Pekpol chce postawić m.in. na elementy miękkie jak prywatna opieka zdrowotna dla pracowników czy ustabilizowanie kadry.

- Przed nami HoReCa - szeroki kanał i szerokie działki. Zainwestowaliśmy w maszyny i urządzenia. Oczywiście interesuje nas sprawa dotycząca plastrów i konfekcjonowania. Została ustawiona nowa linia. Wobec wielkich kolosów jak Animex czy Sokołów znajdziemy swoje miejsce na rynku i niszę dla naszych produktów. Im często nie opłaca się robić mniejszych partii, a nam tak. Rozwijamy też produkcję bezglutenową, bo widać że jest taka potrzeba i to ma znaczenie - podsumowuje.

Dlaczego wiele zakładów mięsnych może nie przetrwać przełomu 2019 i 2020 roku? Czy produkcja wegetariańska w zakładzie mięsnym ma sens? Z jakich przyczyn upadła koncepcja Polskiego Klastra Mięsnego? Czy produkcja pod markami własnymi sieci handlowych może być korzystniejsza niż pod marką producenta? - Zapraszamy do lektury pełnej treści rozmowy z Tomaszem Łączyńskim w Strefie Premium:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Xyz 2020-03-04 10:09:26
    Cedrob, Drobex, Koziegłowy... jest jeszcze kilka Polskich!
  • Wołosz m 2020-03-05 09:12:19
    Niech zaczną płacić kierowcom w końcu bizmesmeny za 300h pracy kierownik wielki płaci 3000zl mówiąc że nie macie najgorzej. To są wyliczone barany i nastawione na zysk a pracowników mają za śmieci.....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!