Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Pekpolu: Jeżeli branża mięsna poszerza portfolio w kierunku warzyw, klient tylko na tym zyskuje

- Branża mięsna zaczyna wchodzić ze swoją produkcją w przestrzeń warzywną, więc może to ona jest zagrożeniem dla producentów zajmujących się do tej pory warzywami? Jeżeli duzi gracze rynku mięsnego zajmują się produkcją warzywną to znaczy, że jest to opłacalne. W sytuacji, kiedy mamy moce przerobowe, technologię, maszyny i rozbudowujemy swoje portfolio właśnie w kierunku warzyw, to tylko zyskuje klient - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Jeżeli branża mięsna poszerza portfolio w kierunku warzyw, klient tylko na tym zyskuje
Tomasz Łączyński jest zdania, że branża mięsna musi się dopasować do zmian rynku, aby nie zostać w tyle. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 30-10-2020, 15:04

Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol Ostrołęka weźmie udział w sesji "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu, które odbędzie się 3-4 listopada br.

ZAREJESTRUJ SIĘ

Jak informowaliśmy 23 października, Parlament Europejski odrzucił propozycję zastrzeżenia nazw produktów takich jak stek czy parówki wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso. 

Tomasz Łączyński, uważam, że taka regulacja nie jest konieczna.

- Z mojego punktu widzenia założenie, że nazwy odzwierzęce” wprowadzają w błąd, to stwierdzenie na wyrost. Najważniejszy jest klient. Poszczególne nazwy, typu „burger vege”, mają na celu właśnie przybliżenie i poinformowanie klienta, na co może liczyć, jeśli chodzi o smak i strukturę produktu, który kupuje. Myślę, że współczesny konsument jest wyedukowany i świadomy swoich wyborów. Dlatego sadzę, że nie ma powodów, żeby zakładać, że „odzwierzęce” nazwy produktów będą błędnie rozumiane przez odbiorców. Ktoś kto szuka produktu vege dodatkowo bardzo uważnie przeczyta skład – taki klient wie, czego szuka. Dlatego stwierdzenie, że kupując burgera vege będzie zakładał, że nabywa burger wołowy, rozmija się z rzeczywistym stanem rzeczy - mówi.

Prezes Pekpolu wskazuje, że to nie trend roślinny jest zagrożeniem dla branży mięsnej, ale to właśnie producenci mięsa mogą zagrozić firmom skupionym wyłącznie na produkcji roślinnej.

- Jeżeli zakładamy, że branża mięsna w coraz większym stopniu uczestniczy w rynku roślinnych zamienników mięsa, to w jaki sposób takie działanie ma uderzyć w jej interesy? Jeśli rynek dynamicznie się zmienia, a my nie będziemy chcieli się do niego dopasować, zostaniemy w tyle. A może warto na to zagadnienie spojrzeć inaczej? Branża mięsna zaczyna wchodzić ze swoją produkcją w przestrzeń warzywną, więc może to ona jest zagrożeniem dla producentów zajmujących się do tej pory warzywami? Jeżeli duzi gracze rynku mięsnego zajmują się produkcją warzywną to znaczy, że jest to opłacalne. W sytuacji, kiedy mamy moce przerobowe, technologię, maszyny i rozbudowujemy swoje portfolio właśnie w kierunku warzyw, to tylko zyskuje klient. Dla nas to najważniejsza osoba, o której uwagę zabiegamy i robimy wszystko, aby w pełni zaspokoić jej potrzeby - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!